چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت تویوتا روبات کمکی تولید کرده‌است که می‌تواند با کمک کنترل از راه دور انسانی، تمامی حرکات انسان را تقلید کند.

روبات

براساس گزارش نيواطلس، در اين پروژه يك كنترل كننده انساني به سيستم مانور از راه دوري متصل مي‌شود و با استفاده از هدست‌هاي واقعيت وجازي حركات روبات را در زمان حقيقي كنترل مي‌كند. به اين شيوه روبات مي‌تواند حركات پيچيده‌اي مانند تائيچي را اجرا كرده و يا با كمك تكه‌هاي لگو ساختمان‌سازي كند.

روبات T-HR3 به عنوان سكوي آزمايشي طراحي روبات‌هاي كمكي و دوستانه ساخته شده‌است كه در كنار انسان‌ها در خانه، ساخت و ساز يا مناطق حادثه‌ديده، عمليات پزشكي و يا حتي سفر به فضاكمك‌رساني كند. تويوتا درعين حال سيستم مديريتي را رونمايي كرده‌است كه به انسان‌ها كمك مي‌كند از راه دور نسل سوم روبات‌ها كنترل كرده و حركات انسان را در زمان حقيقي تقليد كنند. 

روبات

در حالی که شرکت آسیمو هوندا توجه زیادی را به سبب ساخت ربات‌های داخل خودرو به خود جلب کرده است، تویوتا سال‌ها است که به ابداع ربات‌های کمک‌کننده به انسان مشغول است.

اين روبات جديد كه نسل سوم ربات‌های شركت تويوتا است نسخه بهبود‌يافته مدل‌های قبلی اين شركت بوده و برای تست مفاصل و حرکات خاص ساخته شده است.

T-HR3 یک بدن کامل است که 1.52 متر طول و حدود 75 کیلو وزن دارد و به وسیله یک اپراتور انسان کنترل می‌شود. بدین صورت که اپراتور در دستگاه شبیه‌ساز قرار می‌گیرد و تصویر را به وسیله هدست واقعیت مجازی از ربات می‌گیرد. ربات هم حرکات اپراتور را به خوبی تقلید می‌کند.

سیستم کنترل، شامل یک هدست واقعیت مجازی (HTC Vive)، دستکش داده‌ها که از شانه تا انگشتان دست کشیده می‌شوند و سرووهای گشتاور است که به اپراتور اجازه می‌دهد تا با حرکات خود به طور مستقیم و لحظه‌ای به ربات امکان تقلید حرکت و نیروی به کار گرفته شده را بدهد.

کد خبر 390241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha