یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: حزب حاکم زیمبابوه با برکناری رابرت موگابه به ۳۷ سال ریاست او بر حزب پایان داد.

robert mugabe

حزب حاکم زیمبابوه با برکناری رابرت موگابه، رئیس جمهوری ۹۳ ساله این کشور از رهبری این حزب به ۳۷ سال ریاست او بر حزب پایان داد.

به گزارش یورونیوز حزب زانو-پی‎اف (اتحاد ملی آفریقایی زیمبابوه- جبهه میهن پرستان) همچنین اعلام کرده بود که گریس موگابه، همسر وی را نیز از این حزب کنار خواهد گذاشت.

کریس ماتسوانگوا، رئیس گروه کهنه سربازان زیمبابوه پیش از شرکت در جلسه کمیته مرکزی حزب حاکم زانو-پی‎اف در گفتگویی با رویترز گفته بود که وقت موگابه برای مذاکره کناره‌گیری بسر رسیده است و باید تا وقتی که می‌تواند کشور را ترک کند.

وی افزود که موگابه سعی می‌کند با متانت و احترام کناره گیری کند اما زمان او برای این نوع مذاکره تمام شده است.آقای ماتسوانگوا که در ۱۸ ماه گذشته کمپینی را برای حذف و برکناری رابرت موگابه اداره می کرد همچنین اعلام کرد که حزب، عنوان معاونت رئیس جمهوری را به امرسون منانگاگوا باز می گرداند.

تلویزیون دولتی زیمبابوه روز جمعه اعلام کرده بود که رئیس جمهوری این کشور رابرت موگابه که در بازداشت خانگی قرار گرفته با فرماندهان ارتش که از ۴ روز پیش بواسطه کودتا قدرت را در این کشو در دست دارند ملاقات کرده است.

کد خبر 389901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha