پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ​​​​​​​قرص ابیلی‌فای مای‌سایت در تماس با اسید معده موادی تولید می‌کند که اطلاعات معده را به اپلیکیشن می‌رساند.

digital pill

به گزارش دویچه وله شرکت تولید‌کننده این قرص در آمریکا مجوز گرفته است.

سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز قرصی را صادر کرد که به گفته برخی از کارشناسان می‌تواند یک مشکل بسیاری از بیمارانی که ناچار به مصرف "ابیلی‌فای" (Abilify) هستند را حل ‌کند.

ابیلی‌فای به طور معمول برای از بین بردن علائم برخی از بیماری‌های روحی- روانی مانند اسکیزوفرنی (جنون جوانی) و اختلال دو قطبی نوع یک استفاده می‌شود.

مزیت قرص دیجیتال ابیلی‌فای (Abilify MyCite) نسبت به قرص‌های عادی ابیلی‌فای این است که کادر درمانی بیمارانی که دچار فراموشی هستند، یا به دلایل دیگری از خوردن قرص خودداری می‌کنند، می‌توانند دریابند که آیا بیمار قرص را مصرف کرده یا خیر.

قرص دیجیتال "ابیلی‌فای مای سایت" این خاصیت را دارد که پس از حل شدن در ترشحات معده، از خود مس، منیزیم و سیلیسیوم بر جا می‌گذارد، موادی که از آنها به عنوان فرستنده استفاده می‌شود.

اطلاعات فرستنده را گیرنده‌ای که بر سینه بیمار چسبانده شده دریافت می‌کند و آنها را از طریق بلوتوث به اپلیکیشن در تلفن همراه می‌فرستند. این اطلاعات در یک سرور کلود جمع‌آوری می‌شود که علاوه بر بیمار و بستگان او، پزشک معالج یا پرستار هم به آن دسترسی خواهد داشت.

مصرف "ابیلی‌فای مای سایت" برای افرادی که دچار روان‌پریشی (سایکوز) ناشی از دمانس هستند ممنوع است.

کد خبر 388699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha