همشهری آنلاین: کاظم دارابی، پس از 15 سال حبس در آلمان بامداد سه شنبه، 20 آذر به میهن بازگشت.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، دادگاهی در آلمان ، کاظم دارابی را متهم کرده بود که در حادثه تیراندازی سال 1992 میکونوس دست داشته است و این تبعه ایرانی را به حبس ابد محکوم کرده بود .

کاظم دارابی در آلمان مشغول تحصیل بود که از طرف دادگاه به همدستی در حادثه میکونوس متهم شد.

این تبعه ایرانی هنگام بازگشت به تهران در جمع خبرنگاران گفت: در زمان دستگیری هیچ سمتی در تشکیلات وابسته به جمهوری اسلامی ایران نداشته است.

دارابی با بیان اینکه فقط در اتحادیه دانشجویان مسلمان اروپا عضویت داشته است ،افزود: همه سمت هایی که در حکم دادگاه وارد شده است ساخته و پرداخته آلمان ها بوده است.

وی گفت: آلمان ها من را مامور وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران قلمداد می کردند اما من در این جمع و در حضور ملت ایران سوگند یاد می کنم که جزو هیچ تشکیلات وابسته به نظام جمهوری اسلامی ایران نبودم.

دارابی با اشاره به ضایع شدن حدود 15 سال از عمر خود و خانواده اش به علت یک اتهام واهی و بی اساس گفت : تصمیم دارم کتابی را به زبان آلمانی بنویسم و سپس آن را به فارسی نیز ترجمه کنم و در این کتاب همه مطالب را درباره اتهامات واهی و زندانی شدن با دلیل ومنطق بیان کنم.

وی در ادامه اتهام عضویت خود در وزارت اطلاعات ایران از سوی آلمان ها را بی اساس دانست و گفت: آلمان ها مدعی بودند که « ام آی 6» انگلیس اطلاعات مربوط به عضویت وی در وزارت اطلاعات ایران را در اختیار آنان گذاشته است اما « ام آی 6» انگلیس نیز بیان داشته است که این اطلاعات را از موسسه دیگری دریافت کرده است و آن موسسه نیز عنوان داشته که از اشخاص دیگری این اطلاعات را بدست آورده است و در نهایت نیز مشخص نشد که منبع این اطلاعات از کجا بوده است و آلمان ها نیز بیان کردند که به دلایل امنیتی نمی توانند منبع این اطلاعات را افشا کنند.

این تبعه ایرانی باردیگر با بیان اینکه حکم دادگاه وی 400 صفحه دارد ، گفت : در صفحه 197 این حکم ذکر شده است که مدرکی که ثابت کننده سازماندهی تشکیلاتی از سوی من باشد وجود ندارد اما دادگاه بدون ارائه هیچ گونه مدرک به این نتیجه رسیده است که من در ماجرای میکونوس نقش داشته ام.

دارابی که با لهجه ای تقریبا عربی صحبت می کرد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ملیت خود گفت: اصالت وی مربوط به کازرون شیراز است و تسلط به زبان های آلمانی و عربی و اقامت طولانی مدت وی سبب شده است که تکلم فارسی او نیز کمی تغییر کند.

کاظم دارابی یک شهروند ایرانی است که از 15 سال پیش به اتهام مشارکت در ماجرای میکونوس در آلمان در زندان این کشور بسر می برد.

کد خبر 38847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز