همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر با اعلام مخالفت شورا با شیوه جاری در جمع‌آوری کودکان کار گفت، باید بین متکدیان و کودکان کار تفاوت قائل شد و موضوع این کودکان در کمیسیون اجتماعی در حال پی‌گیری است.

کوکان کار

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران، در گفت‌و گو با ایلنا در مورد نتيجه پیگیری‌های شورای شهر در خصوص طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان که از ابتدای اجرا با مخالفت و نقدهایی همراه بود، بیان داشت: اطلاعات تخصصی در رابطه با سرانجام اجرای این طرح در اختیار کمیسیون اجتماعی شورای شهر است، اما آنچه که بدیهی است؛ وظایف هرکدام از ارگان‌ها و سازمان‌ها در رابطه با کودکان کار است که مشخص شده هر دستگاهی دقیقا ً باید در این حوزه چه کاری انجام دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: شهرداری نباید به این صورت درگیر جمع‌آوری کودکان کار می‌شد. بالاخره یک تفاوتی بین کودکان کار و متکدیان وجود دارد. شورا در این رابطه تذکراتی را داده است هم به عنوان تذکر و هم در نطق‌های پیش‌ از دستور این مسئله مطرح شده است. تعدادی از اعضا نیز به صورت سرزده بازدیدهایی داشته‌اند.

وی افزود: همچنین کمیسیون اجتماعی شورا پیگیر این موضوع است و قطعاً شورا در این زمینه حساسیت خود را ادامه می‌دهد. ما هم اعتقاد داریم که در این خصوص به درستی عمل نشده است.

اعطا تاکید کرد: وظایف شهرداری در این رابطه مشخص شده است و اقداماتی صورت گرفته است؛ البته شورای شهر به اقداماتی که در این خصوص انجام شده، نقدهایی دارد. حتماً پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: این موضوع به هیچ عنوان ساده نیست و با اقدام کوتاه‌مدت نیز حل نخواهد شد. این یک فرآیند است که باید تا حصول نتیجه مطلوب طی شود. باید از این زاویه به این مسئله نگاه کرد که شورا نگاه و موضع مشخصی در این خصوص دارد و بر مبنای همین رویکرد کمیسیون اجتماعی در حال پیگیری این موضوع است.

سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با وضعیت کودکان زباله‌گرد که به گفته بسیاری از فعالان حقوق کودک نیاز به بررسی‌های هرچه سریعتر و تصمیم‌گیری‌های اورژانسی دارد، گفت: در رابطه با وضعیت کودکان زباله‌گرد و پیمانکارانی که این کودکان را مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند در حال جمع آوری اطلاعات هستیم.

وی افزود: باید از اطلاعات غیررسمی استفاده کنیم و در همین راستا از NGOها اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کنیم. البته می‌شد که به صورت رسمی وارد این قضیه شد، اما ترجیح این است که با افرادی از شهرداری و NGOها صحبت‌هایی شود تا کسب اطلاعات درستی صورت گیرد تا در نهایت مشخص شود که واقعاً چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

وی افزود: مسئله کودکان زباله‌گرد چندوجهی است و به راحتی با یک پروژه مشخص و سریع قابل حل نیست. این اطمینان را به شما می‌دهم که مسئله کودکان زباله‌گرد را با جدیت پیگیری می‌کنیم. باید مطالبه سنگین‌تری از طرف رسانه‌ها برای پیگیری مسئله کودکان زباله‌گرد صورت گیرد تا همه سازمان ها را در جهت رفع این مساله درکنار هم قرار دهد.

کد خبر 388213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha