شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: برنده نخل طلایی بهترین فیلم هفتادمین جشنواره کن به احتمال فراوان سال ۲۰۱۷ را با مقام پرفروش‌ترین فیلم منطقه اسکاندیناوی به پایان می‌رساند.

The Square

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، «مربع» يا «ميدان» به كارگرداني روبن اوستلوند در شرايطي كه هنوز در چند بازار مهم بين‌المللي از جمله بريتانيا، ژاپن و ايتاليا به نمايش عمومي درنيامده، از دو هفته اكران در 20 سينماي آمريكاي شمالي 228 هزار دلار به دست آورده است. اين فيلم تحسين‌شده سوئدي از دومين جمعه ماه نوامبر در 30 سالن ديگر در شيكاگو، سياتل، كاليفرنيا، ميامي و سن‌فرانسيسكو روي پرده مي‌رود تا ركورد ديگر فيلم اوستلوند را بزند.

سه سال پيش «فورس ماژور» در ماه اكتبر در آمريكا به نمايش درآمد و با يك ميليون و 400 هزار دلار به كار خود در گيشه پايان داد. حالا به نظر مي‌رسد «مربع» اوستلوند در مسيري قرار گرفته كه مي‌تواند ركورد سلف خود را بشكند. حق پخش فيلم برنده نخل طلا به واسطه 54 پخش‌كننده بين‌المللي به 66 كشور فروخته شده است. اين در حالي است كه «فورس ماژور» به عنوان برنده جايزه داوران بخش نوعي نگاه جشنواره كن 45 پخش‌كننده بين‌المللي داشت.

نكته جالب درباره هر دو ساخته اوستلوند 43 ساله معرفي شدن به نمايندگي از سوئد به آكادمي اسكار براي حضور در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان است. با اين حال، استقبال از فيلم 142 دقيقه‌اي «مربع» در بسياري از كشورها به ويژه اروپا بهتر از «فورس ماژور» بوده است. فيلم پيش از اين نامزد دريافت پنج جايزه از جوايز فيلم اروپايي شده و نامزد شدن يا بردن اسكار مي‌تواند به بهتر شدن گيشه آن در دنيا كمك كند

کد خبر 388103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha