دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شوماخر، قهرمان 90 دوره مسابقات فرمول 1 با دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد. کناره‌گیری او پس از وداع آغاسی با جهان تنیس، دومین خداحافظی اسطوره های ورزش دهه 90 تلقی می‌شود.

به نوشته روزنامه ال‌موندو، میشاییل شوماخر با استفاده چند جمله کوتاه خداحافظی خود را از دنیای حرفه‌ای اعلام کرد.

"من را می‌بخشید که شما را این همه در انتظار نگه داشتم، خود نیز در انتظار لحظه ایده‌آل بودم، آخرین مسابقه من در مونسا خواهد بود، با همفکری اعضای تیم تصمیم به کناره‌گیری از عرصه حرفه‌ای گرفته‌ام."

اما او پیش از وداع آخرین و نودمین مسابقه بزرگ خود در پیست فرمول 1 -گراند پریکس-  مونسا را نیز با پیروزی پشت سر گذاشت.

شوماخر پس از این پیروزی با خاطری آسوده‌تر پشت میکروفن قرار گرفت وخطاب به خبرنگاران گفت: امروز برای همه ما روز خاصی بود، کاهش فاصله میان مدعیان قهرمانی من را به تفکر بیشتر درباره آینده‌ام وا می‌دارد. این چیزی‌است که (مشخص شدن آینده شوماخر) همه منتظر دانستن آن هستند.

شوماخر پس از گفتن این جملات از کناره گیری خود از مسابقات فرمول 1 خبر داد وگفت: دوران سپری شده در فرمول 1 به ویژه حضور در کنار تیم فراری برایم بسیار خاطره انگیز و ویژه بوده است. به تمام لحظاتی که طی سال‌های اخیر سپری کرده‌ام عشق می‌ورزم.اکنون نیز به خانواده‌ام، والدینم، همسرم و فرزندانم می‌اندیشم که در تمام این مدت از من بدون هیچ محدودیتی پشتیبانی کردند. در واقع بدون ایشان انجام چنین ورزش دشواری غیر ممکن می‌نمود.

شوماخر افزود: تصورمی‌کنم که این لحظه، فرصت مناسبی را در اختیار فلیپه (مسا) رییس تیم فراری قرار می‌دهد تا وی نیز بتواند درباره آینده خود اندیشه کند. او کار بزرگی انجام داده است، به من خیلی  کمک کرده است، برای تیم نیز خیلی خوب کارکرده است، مجموعه این دلایل سبب می‌شود که تصمیماتی که وی برای آینده خود و آینده تیم می‌گیرد از نظر من مهم تلقی شوند.

شوماخر در حالی این سخنان را پس از کسب نودمین  پیروزی‌اش در پیست مونسا بیان می‌کرد که چهرهاش خبر از درون نمی‌داد و تنها می‌شد از صدای لرزانش به احساسات درونی وی پی برد.

کناره‌گیری شوماخر پس از وداع آندره آغاسی با جهان تنیس، دومین خداحافظی یک اسطوره ورزش دهه 90 تلقی می‌شود.

آغاسی و شوماخر از جمله ورزشکارانی بودند که در زمان قرار داشتن در اوج رکوردهای جالبی را از خود بر جای گذاشتند و در نتیجه عصری طلایی برای ورزش جهان رقم زدند.

کد خبر 3877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز