یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرناندو آلونسو راننده اسپانیایی تیم رنو با خوش شانسی از مایکل شوماخر پیشی گرفت و قهرمان جایزه بزرگ ژاپن شد.

مایک شوماخر در هفدهمین مرحله از مسابقات فرمول یک در پیست سوزوکای ژاپن تا دور سی و هفتم نفر اول بود اما به یکباره بدلیل نقص فنی از مسابقه کنار کشید تا آلونسو  شانس قهرمانی در این مسابقه را بدست آورد.
این اولین بار از سال 2005 به بعد است که یکی از ماشین‌های تیم فراری به دلیل نقص فنی ار دور مسابقات حذف می‌شود. شوماخر با این نقص فنی تقریباً شانس خود را برای کسب عنوان قهرمانی از دست داد و در مقابل آلونسو با این برد می‌تواند دیگر خود را قهرمان فصل 2006 رمول یک بداند.

تا پیش از این مسابقه سوماخر و آلونسو هر دو 116 امتیاز داشتند اما شوماخر به دلیل قهرمانی‌های بیشتر در مسابقات فصل 2006 فرمول یک (7 قهرمانی در برابر 6 قهرمانی آلونسو) در صدر جدول رانندگان فرمول یک قرار داشت.اما با قهرمانی آلونسو در پیست سوزوکا می‌توان او را  قهرمان فصل 2006 فرمول یک دانست.

آلونسو پس از قهرمانی در ژاپن سر از پا نمی‌شناسد


تنها یک مرحله دیگر از مسابقات سال 2006 فرمول یک در سائو پائولو برزیل باقی مانده است. آلونسو اگر در این مسابقه که دو هفته دیگر برگزار خواهد شد هشتم شود و یک امتیاز بگیرد قهرمان فصل 2006 فرمول یک خواهد شد و حتی قهرمانی شوماخر در سائوپائولو او را از کسب این عنوان محروم نخواهد کرد.

مهندسان فراری نتوانستند نقص فنی ماشین شوماخر را برطرف کنند


در مسابقه بزرگ ژاپن پس از آلونسو فلیپ مسا از فراری و جیان لوکا فیزیچلا از تویوتا دوم و سوم شدند.

کد خبر 5580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز