سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

درحالی‌که بعد از سخنرانی یکشنبه‌‌شب سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، دیروز فضای رسانه‌ای داخل این کشور و تحلیل‌های خارجی از اوضاع لبنان اندکی آرام‌تر از روز قبل بود، دولت با تشکیل جلسه‌ای موضع خود را درباره استعفای نخست‌وزیر اعلام کرد.

لبنان

به گزارش پرس‌تي‌وي، وزير دادگستري لبنان بعد از نشست ويژه رئيس‌جمهور با اعضاي دولت اين كشور اعلام كرد، سعد حريري، نخست‌وزير بايد به كشور بازگردد و استعفايش را به‌صورت رسمي به رئيس‌جمهور ارائه كند. وزير دادگستري لبنان درواقع نتيجه نشست ديروز ميشل عون، رئيس‌جمهور با مقامات ارشد دولتي را اعلام مي‌كرد.

اين مقام دولت لبنان گفت: نخست‌وزير بايد نشان دهد كه استعفايش داوطلبانه بوده ‌است. اشاره او به سخنراني يكشنبه‌شب سيدحسن نصرالله بود كه به صراحت گفت، نخست‌وزير لبنان توسط عربستان مجبور به استعفا شده‌است. سليم جريصاتي به خبرنگاران گفت رئيس‌جمهور لبنان تا وقتي نخست‌وزير به كشور بازنگردد،

درباره استعفايش تصميمي نمي‌گيرد. او گفت: رئيس‌جمهور منتظر است تا حريري به كشور بازگردد و از خودش به‌صورت شخصي واقعيت ماجرا را بشنود. به گفته اين مقام لبناني، ميشل عون در نشست ديروز تأكيد كرده كه ثبات لبنان خط قرمز است و اين خط قرمز بايد حفظ شود.

سعد حريري روز شنبه درحالي‌كه در رياض بود به‌صورت ناگهاني در يك نطق تلويزيوني كه از تلويزيون عربستان ايراد شد، اعلام كرد كه استعفا مي‌دهد. او در ادعايي حزب‌الله و ايران را تهديدي براي لبنان خواند و گفت كه جانش در خطر است. بعد از اين سخنراني، دولت عربستان هم اعلام كرد كه تأييد مي‌كند كه جان حريري در خطر بوده‌است. اين در حالي است كه ارتش و نيروهاي امنيتي لبنان اين ادعا را رد كرده‌اند.

ديروز رسانه‌هاي عربستاني تصاويري از ديدار سعد حريري با سلمان شاه عربستان را منتشر كردند. هدف از انتشار اين تصاوير پاسخ دادن به گمانه‌زني‌هاي لبناني‌ها بود كه مي‌گفتند سعد حريري ممكن است در رياض در حبس باشد. شبكه خبري الجزيره گزارش مردمي از لبنان پخش كرد كه در آن مردم از اين تصميم ناگهاني نخست‌وزيرشان ابراز تعجب كرده و برخي گفته‌اند كه منتظر بازگشت او هستند.

کد خبر 387625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha