همشهری‌آنلاین: نبیه بری،رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد، در حال حاضر سخن گفتن از استعفای دولت فعلی و یا تشکیل دولت جدید در پی استعفای سعد حریری از سمت نخست وزیری بسیار زود است.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان پس از نشستی که با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در کاخ بعبدا داشت به بررسی آخرین تحولات داخلی این کشور در پی استعفای سعد حریری در ریاض و نتایج رایزنی‌ها و مشاوره‌های عون در این خصوص پرداخت.

پس از این دیدار رئیس پارلمان لبنان ضمن تایید کامل بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست‌جمهوری این کشور درخصوص استعفای حریری اظهار داشت: توافق تمام و کمالی با آقای رئیس‌جمهور درخصوص بحران فعلی وجود دارد.

نبیه بری در ادامه تاکید کرد: اکنون سخن گفتن از استعفای دولت و یا تشکیل کابینه جدید خیلی زود است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، او افزود: طبق قانون اساسی لبنان اکنون نمی‌توانم بگویم استعفای جدی وجود دارد یا نه.

برخی منابع در کاخ ریاست جمهوری لبنان نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری المنار اعلام کردند: میشل عون امروز سه‌شنبه 16 آبان رایزنی‌های سیاسی درخصوص وضعیت به وجود آمده در پی استعفای حریری را آغاز خواهد کرد.

به گفته این منابع، این رایزنی‌ها شامل دیدارهایی با روسای‌جمهور و نخست‌وزیران سابق لبنان و نیز رهبران احزاب مختلف است و پس از این رایزنی‌ها عون موضع‌گیری مشخص خود درخصوص حریری را اعلام و اقدام بعدی دولت در این مسیر را مشخص خواهد کرد.

کد خبر 387692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha