دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموع فروش فیلم‌های ابرقهرمانی ساخته شده بر اساس کتاب‌های مصور کمپانی «مارول» به فروشی بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار رسید.

سینما

به گزارش ایسنا از اسکرین، فیلم «ثور: راگناروک» جدیدترین فیلم از دنیای سینمایی «مارول» و دنباله دو فیلم قبلی «ثور» (۲۰۱۱) و «ثور: دنیای تاریک» (۲۰۱۳)، در دومین هفته نمایش بین‌المللی خود به فروش ۱۵۱ میلیون دلار در گیشه دست یافت.

این فیلم در آخر هفته میلادی گذشته اکران خود را در سینماهای آلمان، روسیه، مکزیک، چین و ژاپن آغاز کرد و در سینماهای آمریکا نیز در هفته نخست نمایش ۱۲۱ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش این فیلم ابرقهرمانی پس از دو هفته نمایش به ۴۲۷ میلیون دلار برساند.

«ثور: راگناروک» به عنوان هفدهمین فیلم در فهرست فیلم‌های دنیای سینمایی مارول با رسیدن به فروش ۴۲۷ میلیون دلاری، مجموع فروش فیلم‌های ساخته شده بر اساس کتاب‌های مصور مارول را به رقمی بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار رساند.

سینمای چین در هفت نخست نمایش این فیلم به فروش ۵۵.۶ میلیون دلاری رسید تا ۸ درصد از فروش آغازین فیلم‌ «نگهبانان کهکشان ۲» و ۲۳ درصد بیشتر از «دکتر استرنج»  فروخته باشد. سینماهای مکزیک با ۱۰.۸ میلیون دلار، هند با ۵.۲ میلیون دلار، ژاپن با ۳.۵ میلیون دلار و روسیه با ۳.۷ میلیون دلار از دیگر بازارهای پرفروش فیم «ثور: راگناروک» بودند.

این فیلم همچنین در کشورهای فرانسه، ایتالیا، سوئد، بلژیک، هلند، لهستان،پرتغال، آفریقای جنوبی، استرالیا، هنگ‌کنگ، اندونزی، کره جنوبی، مالزی نیوزلند، فیلیپین، سنگاپور و تایوان نیز در صدر فهرست فروش هفتگی قرار گرفت.

مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی «مرد آهنی»، «انتقام جویان»، «نگهبانان کهکشان»، «مرد عنکبوتی»، «کاپیتان آمریکا» و «مرد مورچه‌ای» از جمله آثاری هستند که تاکنون در دنیای سینمایی مارول ساخته شده و در سینماهای جهان اکران شده‌اند.

کد خبر 387602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha