یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره فیلم رم به دیوید لینچ کارگردان کهنه‌کار اهدا شد.

سینما

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، دیوید لینچ دیروز شنبه همراه خانواده‌اش وارد ایتالیا شد تا با حضور در دوازدهمین جشنواره فیلم رم جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کند.

هواداران او از صبح زود مقابل محل حضور او جمع شده بودند تا شاید بتوانند به سخنان کارگردان محبوبشان در جشنواره گوش کنند.

در این رویداد، لینچ از طیفی گسترده از اولین فیلم‌هایش تا هنرمندان محبوبش از فرانسیس بیکن و ادوارد کینهولتس تا فیلم‌های محبوبش مثل «هشت ونیم»، «لولیتا» و «سانست بلوار» یاد کرد. او پس از صحبت‌هایش جایزه یک عمر دستاورد هنری را از دست پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی دریافت کرد.

پیش از اهدای مراسم جوایز، لینچ با مطبوعات ایتالیایی نشستی برگزار کرد و بار دیگر درباره ادامه سریال «تویین پیکز» حرف زد و گفت برای جواب دادن به این سوال زود است.

در این نشست لینچ یادی نیز از هری دین استنتون کرد که سپتامبر در ۹۱ سالگی درگذشت. استنتون از همکاران دایمی لینچ بود و در فیلم‌هایی چون «از ته دل وحشی»، «داستان استریت»، «اینلند امپایر» و «تویین پیکس: بازگشت» با وی همکاری کرده بود. لینچ یادآورشد که او نیز تا وقتی بتواند به کار ادامه می‌دهد و قصد بازنشستگی ندارد.

دیوید لینچ وقت یادآوری از «سانست بلوار» یاد بیلی وایلدر را هم گرامی داشت که حساسیتی استادانه نسبت به مکان داشت و چنین حساسیتی بود که عصر طلایی سینما را شکل داده بود.

دیوید لینچ متولد ۱۹۴۶ از برجسته‌ترین کارگردان‌های جهان و محبوب منتقدان و دوستداران سینما است. در سال ۲۰۰۳ در نظر سنجی که از منتقدان فیلم در سراسر دنیا توسط روزنامه گاردین انجام شد، دیوید لینچ به عنوان بزرگ‌ترین فیلمساز زنده دنیا برگزیده شد. «بزرگراه گمشده» و «جاده مالهالند» از دیگر فیلم‌های اوست.

کد خبر 387440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha