همشهری آنلاین: کارگردان آمریکایی با حضور در جشنواره فیلم توکیو با نمایش سه فیلم اولیه خود، جدیدترین فیلمش «لوگان خوش شانس» را نیز در این دوره جشنواره معرفی کرد.

سینما

به گزارش مهر به نقل از سایت جشنواره فیلم توکیو، استیون سودربرگ جوان ترین برنده جایزه نخل طلای کن که این جایزه را سال ۱۹۸۹ دریافت کرد سازنده فیلم‌هایی چون «ارین براکوویچ» و «یازده یار اوشن» است. او فیلم‌های دیگری چون «ترافیک» و «چه» را نیز در کارنامه دارد.

کارگردان «سولاریس» که سال ۲۰۱۳ اعلام کرده بود دیگر کار سینمایی نمی‌کند و از این پس تنها به ساخت سریال برای تلویزیون ادامه می‌دهد سال ۲۰۱۷ از بازنشستگی‌اش در این بخش دست کشید و با ساخت «لوگان خوش‌شانس» راهی سینما شد.

سودربرگ پیش از نمایش اولیه جدیدترین فیلمش در ژاپن که ۳۱ اکتبر در جشنواره فیلم توکیو اکران شد، سی‌امین سال برپایی این جشنواره را به برگزار کنندگانش تبریک گفت.

این کارگردان که پس از ۶ سال دوباره به ژاپن بازگشته، در کنار نمایش سه فیلم اولیه خود، جدیدترین فیلمش را نیز در این دوره جشنواره به نمایش درآورد.

وی پیش از نمایش «لوگان خوش‌ شانس» روی صحنه گفت: من پیش از هر چیز با دیدن سینمای ژاپن به این کشور و فرهنگ آن علاقه‌مند شدم. آن موقع یک نوجوان بودم و خیلی سریع علاقه مند به این کشور شدم.

وی از دونالد ریچی نیز یاد کرد که یک تاریخ‌نگار سینمای آمریکاست و او بود که سینمای ژاپن را به غرب معرفی کرد. وی گفت از علاقه‌مندان بزرگ نوشته‌های ریچی است و هنوز نقل‌قول‌های او را برای مخاطبانش می‌خواند.

در کنار نمایش فیلم «لوگان خوش‌شانس» ساخته استیون سودربرگ، سه فیلم دیگر از این فیلمساز آمریکایی در این دوره به نمایش درآمد که «یازده یار اوشن» محصول۲۰۰۱ از جمله آنها بود.

سودربرگ با نقل قولی از ریچی به این نشست خاتمه داد و گفت: زندگی گاهی اوقات می‌تواند خیلی کوتاه به نظر برسد. در همان حال، ۲ ساعت می‌تواند خیل طولانی به نظر برسد. امیدوارم در این مورد این ۲ ساعت خیلی سریع بگذرد.

فیلم «لوگان خوش شانس» از ۱۸ نوامبر در سینماهای ژاپن اکران خود را شروع می‌کند.

سودربرگ در «لوگان خوش شانس» از حضور چنینگ تیتوم، آدام درایور و دانیل کریگ بهره گرفته است و این فیلم نشان می‌دهد قدرت کارگردانی او برای سینما اصلا کاستی نگرفته است.

سی‌امین دوره جشنواره فیلم توکیو که با هدف نزدیک‌تر کردن علاقه‌مندان سینما برگزار شده، فردا با معرفی برندگان این دوره به کار خود خاتمه می‌دهد.

کد خبر 387136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha