دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن بودجه غیر نقدی در تنظیم بودجه شهرداری گفت: شهرداری گزارش دیون سنواتی خود را به تفکیک ذینفعان ارائه کند.

احمد مسجد جامعی

احمد مسجد جامعی در جریان بررسی طرح الزامات تدوین بودجه سال 97 شهرداری تهران بر ضرورت اصلاح بندهای این طرح تاکید کرد.

وی با بیان اینکه محورهای تدوین شده تقریبا با طرح‌های پیشین شباهت زیادی دارد تصریح کرد: به عنوان نمونه در بحث بودجه ریزی عملیاتی و قیمت تمام شده بحث مشابه همان گفته سالیان پیش است که ضرورت دارد بحث قیمت های تمام شده یک واحد کار و یا خدمات تعریف شود.

عضو چهار دوره شورای شهر تهران ادامه داد: اما رسیدن به قیمت تمام شده شیوه‌های مختلفی دارد.. در شیوۀ از بالا به پایین که در گذشته معمول بود، اعتبارات سال را در نظر می‌‌گرفتند و درصدی به آن، مثلا بر مبنای محاسبۀ تورم، می‌افزودند و با تقسیم آن به قیمت واحد کار یا کالا می‌رسیدند. از این روی این نرخ در نقاط مختلف شهر متفاوت بود. در حالی که در نگاه جدید بایستی از جزء به کل رسید و با محاسبۀ تک‌تک عوامل به شیوۀ حسابداری صنعتی به رقم تمام‌شده دست یافت.

مسجد جامعی بر ضرورت ارائه فهرست کاملی از دیون سنواتی به تفکیک ذینفعان تاکید کرد و گفت: در این گزارش باید میزان دیونی که در سال 97 تسویه می شود نیز اعلام شود.

وی به مطالبات شهرداری از دولت اشاره و اظهار داشت: باید در بودجه سال آتی میزان مطالبات قانونی شهر از دولت و دستگاههای اجرایی مشخص شده،سهم قابل تحقق معین شده و وصول آن مورد پیگیری قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه در گذشته دیدگاه این بود که مطالبات شهرداری توسط دولت پرداخت نمی شود این موضوع در بودجه گنجانده نمی شد لذا ضرورت دارد که دیون سنواتی به تفکیک ذینفعان تهیه شود.

مسجد جامعی همچنین بر ضرورت افزوده شدن استفاده از ظرفیت های ارزی و ریالی برنامه ششم توسعه دولت در بودجه شهرداری تهران تاکید کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت فساد آمیز پروژه های غیر نقدی به نحوی باید برنامه ریزی شود که بودجه غیر نقدی به حداقل برسد

عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد: به جای واگذاری ملک برای تامین مالی پروژه ها در مناطق و سازمان های درگیر می توان در مرحله اول و طی آئین نامه ای که به تصویب شورا می رسد املاک به وجه نقد تبدیل و به خزانۀ واحد شهری واریز شود و آن‌گاه در اختیار نهاد مجری قرار گیرد تا هزینه اداره شهر شفاف باشد.

کد خبر 387487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha