یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه استفاده ابزاری از اسامی ائمه زیبنده نیست خواستار جلوگیری از این گونه اقدامات شد.

مسجد جامعی

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در آغاز دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز حافظ گفت: هم اکنون روز حافظ در تقویم وجود دارد اما پایتخت ایران هنوز کاری برای بزرگداشت شهری حافظ انجام نداده است.

وی ادامه داد: در زمان تصدی شهرداری توسط مرتضی الویری میدان حسن‌آباد در خیابان حافظ دارای زيرگذر شد و در فضای پیرامونی آن تعمیر و مرمت بعمل آمد اما نمادهایی که نشان از این شخصیت فرهنگی و شاعر پرآوازه باشد در آن دیده نمی‌شود و ضرورت دارد که شهرداری برای این موضوع اندیشه کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین پیشنهاد داد که شورای شهر نیز از نگاه کلان شهری طرحی را برای بزرگداشت نام سعدی و فردوسی و مولوی و خیام و دیگر بزرگان ادب فارسی نیز تهیه و ارائه کند. مسجدجامعی افزود: این نامگذاری یادگار فرهنگستان نخست زبان و ادب فارسی از سالهای دور است.

مسجدجامعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش نسبت به تبلیغات اقتصادی با استفاده از نام و نمادهای مذهبی در ایام محرم انتقاد کرد و گفت: بر روی برخی از نوشته‌ها و نشانه‌های طراحی شده برای عزاداری در ایام محرم نام بنگاه‌های اقتصادی به چشم می‌خورد که زیبنده نبود. نام ائمه و شهدای کربلا بزرگتر از آن است که نگاه ابزاری به آنها داشته باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه از نام این بزرگواران در صندوق‌های مالی هم استفاده می‌شود و سپس مشکلات متعدد برای سپرده‌گذاران در این صندوق‌ها ایجاد می شود که عملا قداست آن نام‌ها را زیر سوال می‌برد. مسجدجامعی افزود: درست است که شورای شهر دارای جایگاهی که بتواند از این کار جلوگیری کند نیست اما می تواند نسبت به ساماندهی تبلیغات شهری اقدامات لازم را انجام دهد. چنانچه در همین امسال پس از یاداوری این موضوع، بعضی تابلوهای شهری اصلاح شد، اما در دیگر کلانشهرها این روال به همان گستردگی ادامه دارد.

عضو شورای شهر تهران در آخرین تذکر خود به عکاسی تهامی، قدیمی ترین عکاسی شهر تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کمتر از 40 روز از درگذشت صاحب این عکاسی شاهد هستیم که مغازه آن به فروش گذاشته شده است.

مسجدجامعی با اشاره به آرشیو غنی این عکاسی از عکس های شهر تهران گفت: پیش از این مقرر شده بود که شهرداری تهران اقداماتی برای حفظ و رونق بخشیدن به این عکاسی انجام دهد که از جمله آن می توان به راه اندازی کافه عکس اشاره کرد.

وی با انتقاد از عدم اجرایی شدن این موضوعات خواستار پیگیری شهرداری برای انجام تعهدات شد تا بتوان این نشانۀ تاریخی شهر را حفظ کرد.

کد خبر 384750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha