چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تابلوی نقاشی سربازان فرانسوی اعزامی به خط مقدم در جریان جنگ جهانی اول که سال ۱۹۶۴ به قیمت ۳۰۰ پوند فروخته شده بود، در حراجی ساثبیز با قیمت پایه یک میلیون پوند در معرض فروش قرار می‌گیرد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، «يك سحرگاه» كاري از كريستوفر ريچارد واين نوينسن مربوط به سال 1914 و يكي از بهترين تابلوهاي هنرمند انگليسي است كه به عنوان اثري ماندگار از دوران جنگ جهاني اول در حراجي آينده ساثبيز چكش مي‌خورد. نوينسن كه در آن دوران راننده آمبولانس بود، صحنه اعزام سربازان فرانسوي به خط مقدم را در نخستين روزهاي جنگ جهاني كشيد و حالا برخي منتقدان «يك سحرگاه» را از ماندگارترين آثار دهه 1910 مي‌دانند.

نقاش انگليسي كه در پاييز 1946 يعني يك سال پس از پايان جنگ جهاني دوم در 57 سالگي از دنيا رفت، درباره «يك سحرگاه» گفته بود: «به نظرم من نخستين هنرمندي بودم كه صحنه‌هاي جنگ را بدون آن شكوه و جلال و افتخار مرسوم و بدون تمام آن قهرمان‌بازي‌هاي پرزرق و برق به تصوير مي‌كشيدم؛ رسمي كه درباره خلق تابلوهاي جنگي تا مدت‌ها ادامه داشت. هيچكس در آن گودال‌ها و سنگرهاي جبهه نشاني از شكوه و بزرگي نمي‌ديد.»

ارزش و شهرت آثار نوينسن در سال‌هاي اخير همواره بالا و بالاتر رفته است. سال گذشته تابلوي كوچولوي «استراحت سربازان» در حراجي ساثبيز به قيمت 473 هزار پوند به فروش رفت كه نشاني از اهميت اين نقاش فقيد بريتانيايي است. قرار است «يك سحرگاه» روز 21 نوامبر در حراجي آثار مدرن و پساجنگ هنر بريتانيا چكش بخورد و انتظار مي‌رود دوستداران هنر دوران جنگ آن را به قيمتي در حدود يك ميليون پوند بخرند.

کد خبر 387059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha