شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

تابلویی ۱۳۶ ساله از آثار تام رابرتز که زمانی به‌دلیل «احتمال جعلی‌بودن» به بهای نازل ۷۵۰۰ پوند خرید و فروش شده بود، شاید این‌بار در حراجی‌های معتبر یک میلیون دلار چکش بخورد.

نقاشی

 به گزارش همشهري به نقل از گاردين، اين نقاشي باارزش تا سال2013 از نظرها پنهان بود تا اينكه در يك حراجي در بريتانيا به بهاي 60تا 100پوند به فروش گذاشته شد. با اينكه امضاي رابرتز پاي تابلو به چشم مي‌خورد اما يك زوج هنردوست اعلام كردند بيش از 7500پوند نمي‌توانند براي آن بپردازند.

آنها نقاشي را با اين اميد با خود به استراليا بردند كه شايد اصل‌بودن تابلو سودي هنگفت نصيب‌شان كند؛ هرچند اوضاع به‌نفع اين زن و شوهر هنردوست پيش نرفت و شواهد رأي به جعلي‌بودن اثر داد. ضمن اينكه ورشكسته‌شدن مرد هم ضربه‌اي بزرگ به آرزوهاي آنها زد. با اين حال، فناوري‌هاي پيشرفته مثل هميشه به كمك هنر آمد و ثابت كرد تابلوي موسوم به «مطرود» در دهه 1880 خلق شده و يك اثر اصيل با ارزش پايه 500هزار دلار است.

ليزا رابرتز، نبيره هنرمند نامدار هم اصالت آن را تأييد كرد. رابرتز نخستين استراليايي بود كه در آكادمي سلطنتي هنر در بريتانيا پذيرفته شد و بين 1881 تا 1884 آنجا درس خواند. او تابلوي مطرود را همانجا خلق كرد و آزمايش‌ها نشان مي‌دهد نشاني پشت تابلو مربوط به محل اقامت رابرتز در آكادمي سلطنتي بوده است.

کد خبر 382334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha