همشهری‌آنلاین: ناصر کریمی، سرپرست دفتر و خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس در تهران گفت: سازمان‌های خبری در ایران به شدت سیاسی شده‌اند و به سیاست علاقه نشان می‌دهند اما باید بدانیم که اغلب مردم در تمام دنیا به دنبال سرگرمی هستند و برای آنها برخی مسائل سرگرمی از مسال دیگر مهم‌تر است.

ناصر كريمي سرپرست دفتر و خبرنگار خبرگزاري آسوشيتدپرس در تهران درباره وضعیت روزنامه‌ها در اروپا در تقابل با رسانه‌های جدید گفت: در غرب هم بسیاری از روزنامه‌ها نسخه چاپی ندارند و اغلب الکترونیکی شده‌اند.

ناصر کریمی که در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حاضر شده بود، با اشاره به وضعیت رسانه ها در دنیا، بیان کرد: خبر همچنان مورد نیاز بشر است اما روزنامه‌ها آن‌طور که باید تیراژ مناسب ندارند؛ البته در غرب هم بسیاری از روزنامه‌ها نسخه چاپی ندارند و اغلب الکترونیکی شده‌اند.

سرپرست دفتر خبرگزاری AP (آسوشیتدپرس) در تهران ادامه داد: خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها باید در قالب فضای مجازی باشند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند؛ به دلیل این‌که مردم به خبر موثق نیاز دارند.

به گزارش ايسنا، کریمی با بیان این‌که نشریات چاپی برای بهبود وضعیت خود تنها دو راه دارند، اظهار کرد: نشریات چاپی در بخش خبررسانی باید به شیوه مدرن به شبکه‌های اجتماعی روی بیاورند و در بخش تحلیل‌های عمیق به سمت هفته‌نامه یا ماهنامه شدن بروند.

او اضافه کرد: نشریات علمی جهان هنوز تیراژ زیادی دارند و برای چاپ کردن مقاله در این نشریات باید ماه‌ها منتظر باشیم به دلیل این‌که اعتبار و اهمیت زیادی دارند و تنها افراد خاصی این نشریات را می‌خوانند.

سرپرست دفتر و خبرنگار خبرگزاری آسوشيتدپرس در تهران با اشاره به عملکرد رسانه ها برای جذب مردم عادی، گفت: اگر بخواهیم به مردم عادی نزدیک شویم باید شیوه اطلاع‌رسانی سریع داشته باشیم و از نسخه چاپی روزانه فاصله بگیریم. همچنین این رسانه‌ها باید بخش شنیداری و تصویری خود را تقویت کنند و تنها این راه چاره است.

کریمی ادامه داد: رسانه‌های ما باید چند رسانه‌ای شوند به این معنی که برای هر خبری تنها ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه متن داشته باشند و بقیه آن را فیلم و عکس کار کنند، زیرا مردم علاقه بیشتری به فیلم و عکس دارند و ما نمی‌توانیم علاقه مردم را تغییر دهیم.

او با اشاره به عملکرد خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیان کرد: این خبرگزاری چند سالی است که چند رسانه‌ای شده و ادامه حیات آن نیز از همین طریق حاصل می‌شود. بیشترین درآمد اي‌ پي(AP) از محل فروش فیلم‌هایی است که تولید می‌کند و جز این هم راه درآمدی ندارد. این خبرگزاری فیلم‌ها را به مشترکین شبکه‌های رادیو و تلویزیونی و سایت‌ها می‌فروشد.

او ادامه داد: خبرگزاری‌ها می‌توانند وب‌سایت‌ها و کانال‌های خبری را نظم ببخشند و تحت پوشش خود قرار دهند.

کریمی اظهار کرد: اگر اداره کل مطبوعات خارجی به ما اجازه بدهد برای تهیه گزارش سفر کنیم این کار را انجام می‌دهیم اما اگر اجازه نداشته باشیم باید به خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی، صداوسیما و وب سایت سازمان‌ها تکیه کنیم و از آنها بهره ببریم.

او ادامه داد: ما بعد از گرفتن خبرها از این منابع آنها را تشریح می‌کنیم و بعد از آن به سراغ کارشناسان می‌رویم تا نظرات آنها را جویا شویم و همچنین تاثیرات خبری که منتشر کردیم را با تهیه گزارش بر روی زندگی مردم می‌سنجیم. ما وظیفه داریم که همه خبرگزاری‌ها را رصد کنیم و اگر دو تا از خبرگزاری‌ها خبر را کار کرده باشند ما اطمینان حاصل می‌کنیم که این اتفاق روی داده است.

کریمی درباره نحوه برخورد با برخی شایعه‌هايی که منتشر می‌شود، گفت: اگر خبری به عنوان شایعه هم منتشر شود ما باید آن را به مرکز منتقل کنیم تا آنها در جریان باشند و ما این شایعه‌ها را بررسی می‌کنیم تا بفهیم که صحت دارد یا خیر.

کد خبر 386883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha