همشهری آنلاین: راجر فدرر با پیروزی ۳-۶ ۴-۶ (۷-۵) ۷-۶ مقابل خوان مارتین دل‌پوترو برای هشتمین بار قهرمان مسترز ۵۰۰ امتیازی بازل شد.

ّFederer

فدرر با این قهرمانی فاصله‌اش را با رافائل نادال، مرد شماره یک تنیس جهان به ۱۴۶۰ امتیاز کاهش داد. با توجه به این که دو مسابقه دیگر (مسترز ۱۰۰۰ امتیازی پاریس و فینال تور جهانی تنیس در لندن) تا پایان فصل باقی مانده، پرافتخارترین مرد تنیس جهان این بخت را دارد که سال را در صدر رده‌بندی جهانی تمام کند.

به گزارش بي بي سي، فدرر که سال بسیار موفقی را پشت سر می‌گذارد، این فصل در ۷ تورنمنت قهرمان شده است. تنیس‌باز ۳۷ ساله سوئیسی امسال جام قهرمانی دو گرند‌اسلم (اوپن استرالیا و ویمبلدون) را بالای سر برد تا تعداد قهرمانی‌هایش را در این مسابقات به ۱۹ برساند.

پیروزی مقابل فدرر می‌توانست آخرین سهمیه مسابقات فینال تور جهانی تنیس در لندن را نصیب دل‌پوترو کند. اما این تنیس‌باز ۲۹ ساله آرژانتینی که هفته قبل در استکهلم قهرمان شده بود، نتوانست از پس استاد سوئیسی برآید.

دل‌پوترو که در حال حاضر نفر ۱۹ رده‌بندی تنیس جهان است، برای کسب سهمیه مسابقات لندن، پابلو کارنو بوستا از اسپانیا را بالای سر دارد. حالا دل پوترو برای کسب سهمیه لندن باید دست‌کم به نیمه‌نهایی مسترز پاریس برسد.

دل‌پوترو که به او لقب "برج تاندیل" داده‌اند، پس از فینال گفت: "باورنکردنی است که فدرر این قدر خوب بازی می‌کند. واقعا امیدوارم وقتی به سن او رسیدم همین عملکرد را داشته باشم، هرچند که شک دارم بتوانم."

فدرر و دل‌پوترو چهار بار در سال ۲۰۱۷ باهم روبرو شدند و آخرین مسابقه آن‌ها در یک گرنداسلم یک ماه پیش بود که دل‌پوترو در یک‌چهارم نهایی اوپن آمریکا برنده شد.

فدرر حالا ۹۵ عنوان قهرمانی در کارنامه دارد و برای رسیدن به جیمی کانرز (صاحب بیشترین عنوان با ۱۰۹) باید، بازهم فرم عالی کنونی‌اش را حفظ کند.

 

کد خبر 386758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha