همشهری‌انلاین: نیروهای ویژه کانادایی کمک‌های نظامی خود به عراق را به دلیل تنش‌های اخیر میان ارتش عراق و نیروهای کرد موقتا به حالت تعلیق درآوردند.

سخنگوی وزارت دفاع کانادا اعلام کرد، نظامیان کانادایی به محض روشن‌شدن مسایل مربوط به روابط میان نیروهای امنیتی عراق و اولویت‌های اصلی و ماموریت‌هایی که باید در چارچوب مبارزه با داعش انجام شوند، کمک‌های خود را از سر می‌گیرند.

کانادا به عنوان یکی از اعضای ائتلاف ضد داعش بر لزوم تمرکز تلاش‌ها برای تقویت دستاوردهای جدیدی که در مبارزه با داعش حاصل شده تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سومریه نیوز، این سخنگو افزود: نیروهای امنیتی عراق و تمامی کشورهای عضو ائتلاف پیشرفت خوبی در ماه‌های اخیر داشته و کنترل بخش بزرگی از اراضی عراق را به دست گرفتند. با وجود این پیشرفت‌ها اما هنوز راه طولانی در مبارزه با داعش و افراط‌گرایی وجود دارد زیرا داعشی‌ها هنوز پایگاه‌هایی در عراق دارند.

این مسئول وزارت دفاع کانادا در ادامه گفت: همچنان شرایط میدانی در عراق قابل تغییر است و باید برای تقویت دستاوردهای اخیر و آزادسازی تمامی مناطقی که در دست داعشی‌هاست،‌ زمان گذاشت و بیشتر بر چالش‌هایی که ثبات عراق با آن مواجه است، تمرکز کرد.

روابط بغداد و اربیل در پی برگزاری همه‌پرسی جنجالی استقلال از سوی این اقلیم در سپتامبر گذشته دچار تنش شد و حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق مجبور به در پیش گرفتن اقدام‌هاي متعددی از جمله توقف پروازهای بین‌المللی در دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه و تسلیم تمامی گذرگاه‌های مرزی زمینی به بغداد شد.

العبادی به نیروهای امنیتی دستور داد در استان کرکوک مستقر شوند، این نیروها نیز در این استان و مناطق مورد اختلاف دو طرف در دیالی، صلاح‌الدین و نینوا مستقر شده و کنترل امنیتی آن را به دست گرفتند.

کد خبر 386473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha