همشهری آنلاین: رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا تمهیدات درنظر گرفته شده برای زائران غیرایرانی و افغانستانی در ایام اربعین را تشریح کرد.

به گزارش مهر، سرهنگ علیرضا صمدی در خصوص تمهیدات پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا برای اتباع خارجی و خصوصاً افغانستانی‌های مقیم ایران برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین گفت: در حال حاضر همکاران ما در پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با سه گروه اتباع خارجی در ارتباط هستند که برای ایام اربعین حسینی قصد خروج از ایران و ورود به کشور عراق را دارند.

رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا با بیان اینکه دسته نخست اتباع ساکن کشور ایران که گذرنامه معتبر دارند باید حتماً پس از اخذ ویزا از مرز شلمچه وارد کشور عراق شوند، گفت:‌ دومین گروه که بیشترین جمعیت را دارند، اتباعی هستند که گذرنامه معتبر نداشته ولی ساکن ایران هستند که با توجه به جمعیت این دسته از اتباع خارجی که اکثریت افغانستانی هستند، مذاکراتی با طرف عراقی انجام شد و و مقرر شد سندی برای این اتباع صادر شود و آن‌ها با این سند صادره،‌ مبادرت به اخذ ویزای کشور عراق و خروج از کشور از مرز شلمچه کنند.

وی ادامه داد: دسته دیگری از اتباع نیز هستند که کشور ایران را به عنوان مسیر تردد خود به عراق انتخاب می‌کنند که عمده این افراد نیز اتباع کشور پاکستان و افغانستان بوده و آن‌ها نیز لازم است برای خروج از ایران و ورود به کشور عراق به مرز شلمچه مراجعه کنند.

صمدی با بیان اینکه در اربعین سال گذشته بیش از ۸۰ هزار تن از اتباع خارجی از کشورمان وارد عراق شدند افزود: از هفته گذشته روند مراجعه اتباع به دفتر کفالت در استان‌های مختلف به منظور اخذ مجوزهای لازم برای گرفتن ویزای عراق و خروج از کشور آغاز شده است و تا امروز برای ۱۱۱ تن از اتباع خارجی، سند و مجوزهای لازم در دفاتر کفالت صادر شده است.

به گفته رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، مرز شلمچه تنها مرزی است که برای خروج اتباع غیرایرانی از کشورمان به منظور ورود به کشور عراق در نظر گرفته شده است و اتباع غیرایرانی به هیچ وجه نمی‌توانند از مرزهای دیگر ایران و عراق به کشور عراق سفر کنند.

کد خبر 386456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha