رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور فردا برای ارائه توضیحاتی درخصوص افزایش آلودگی هوا در صحن علنی شورا حضور پیدا می‌کند.

زهرا اعظم‌نوري درباره افزايش آلايندگي‌هاي هواي شهر تهران و كاهش آن، اظهار داشت: با شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران درخصوص ميزان آلايندگي‌ها و علل افزايش آن در هفته آينده جلسه‌اي برگزار خواهد شد. وي بيان داشت: با توجه به افزايش آلودگي هوا، در روز يكشنبه عيسي‌كلانتري، رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست و معاون رئيس‌جمهور به شوراي شهر مي‌آيد تا درباره افزايش آلودگي هوا و ساير موارد زيست‌محيطي توضيحاتي را ارائه دهد. اعظم‌نوري بيان داشت:

بايد براي كاهش آلودگي هواي تهران تمامي دستگاه‌هاي ذيربط ازجمله مجلس و دولت نيز با شهرداري تهران همكاري و تعامل لازم را داشته باشند و در روزهايي كه آلودگي هوا به اوج خود مي‌رسد، تمهيداتي انديشيده شود كه كودكان و سالمندان و همينطور ديگر آحاد جامعه كمترين آسيب را ببينند. رئيس كميسيون سلامت و محيط‌زيست شوراي شهر تهران درباره قرارداد ايران با ژاپن در راستاي كاهش آلودگي هواي شهر تهران، اظهار داشت:‌

قرار شده براساس اين قرارداد كشور ژاپن امكانات و تجهيزاتي را براي بررسي آلودگي هواي شهر تهران فراهم كند و مطالعات خود را در اين خصوص ارائه دهد و منابع آلاينده شهر تهران مشخص شود و با اين اقدام در راستاي حذف منابع آلاينده در شهر تهران اقدام شود. وي به بعضي از منابع آلاينده شهر تهران اشاره كرد و گفت: ‌خودرو و سوخت و همينطور موتورسيكلت‌ها از دلايل آلودگي هواي شهر تهران هستند و مادامي كه خودروهاي فرسوده و خودروهاي سنگين ديزلي در شهر تردد مي‌كنند و موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري نيز در شهر حضور دارند، ما شاهد آلودگي هوا هستيم بنابر اين منبع آلودگي بايد كنترل شود.

اعظم‌نوري بيان داشت: شهرداري با توجه به شرايطي كه دارد احتمالا در سال‌جاري نمي‌تواند اقدام خاصي را براي كاهش آلودگي هوا انجام دهد چرا كه منابع كافي را ندارد و براي شهرداري آنقدر بدهي و تعهدات به جاي گذاشته‌اند كه دولت بايد در اين زمينه به كمك شهرداري تهران بيايد و تسهيلاتي را فراهم كند. رئيس كميسيون سلامت و محيط‌زيست شوراي شهر تهران بيان داشت: وزارتخانه‌هاي نفت و صنايع و معادن نيز بايد تسهيلات لازم را ارائه دهند و مجلس شوراي اسلامي نيز بايد در اين زمينه به شهرداري تهران كمك كند و 2 هفته گذشته نيز اعضاي شوراي شهر تهران با رئيس مجلس جلسه‌اي برگزار كردند و قول‌هايي نيز داده شد.

  • روزهاي آبان در آلودگي هوا مي‌گذرد؟

شهروندان تهراني 80درصد روزهاي گذشته از آبان 96را در هواي آلوده سپري كرده‌اند. ليلا نظري، سخنگوي شركت كنترل كيفيت هواي تهران در اين‌باره به همشهري گفت: ميانگين شاخص كيفيت هواي تهران در روزهاي اول، سوم، چهارم و پنجم آبان در هواي ناسالم براي گروه‌هاي حساس بود و روز جمعه اين عدد به 121رسيد تا آلوده‌ترين روز پاييز به ثبت برسد. طبق پيش‌بيني‌ها البته كيفيت هواي تهران در روز شنبه به سمت شاخص سالم سوق مي‌يابد.

به گفته نظري، از ابتداي سال‌جاري تاكنون هوا 10روز پاك، 186روز سالم و 25روز ناسالم براي گروه‌هاي حساس بوده كه 4روز هواي ناسالم سال در آبان ثبت شده است.اين در حالي است كه هواي تهران در مهرماه 20روز سالم و يك روز پاك بود.

کد خبر 386408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha