جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ابراهیم حدیدی (نوازنده سرنا) که در سیستان او را با عنوان «گل‌آقا» می‌شناسند در زابل دارفانی را وداع گفت.

ابراهیم حدیدی

به گزارش ایلنا، ابراهیم حدیدی از موزیسین‌های شناخته شده استان سیستان و بلوچستان پس از 15 روز کما، در بیمارستان زابل دار فانی را وداع گفت.

این "سرنا‌نواز" متولد ۱۳۳۶ در روستای دهنوی از توابع شهرستان زهک بود و چندین نسل از خاندانش سردمداران موسیقی منطقه سیستان بوده‌اند. او علاوه بر مهارت در نواختن گوشه‌ها و ملودی‌های اصیل سیستانی با ساز سرنا، در ساخت انواع سازهای محلی چون دهل، رباب، قیچک و سرنا مهارت داشت.

حدیدی در کارگاه کوچک خود در خانه با کمک پسرانش که همه نوازنده هستند به ساخت‌ ساز می‌پرداخت. او آخرین فرزند خانواده بود که بعد از فوت ۱۰ برادرش برای پدر و مادر آنقدر عزیز شد که پدر او را "گل آقا" نامید.

سال گذشته ابراهیم حدیدی در گفتگو با یکی از رسانه‌ها ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به موسیقی نواحی مختلف ایران گفته بود: متاسفانه شرایط این روزهای من اصلا مناسب نیست چراکه نه دیگر مراسم و برنامه آنچنانی برگزار می‌شود که ما بخواهیم در آن به نوازندگی مشغول باشیم و نه دوستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سراغی از ما می‌گیرند. چندی پیش برای اینکه بتوانم به عنوان هنرمند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستمری دریافت کنم به اداره ارشاد زاهدان مراجعه کردم اما آنجا پاسخی دریافت نکردم و ناچار مجبور شدم برای ادامه پیگیری‌ها راه دور و هزینه هایی را متحمل شوم و به تهران مراجعه کنم، اما در تهران هم به نتیجه‌ای نرسیدم و دوستان تهرانی هم بعد از دریافت مدارک به بنده گفتند خبرت می‌کنیم که هنوز از این خبر کردن خبری نیست. به هر حال بنده با ۶۰ سال سن دیگر خود را در قامت پیگیری‌های اینچنینی نمی‌بینیم و دیگر توانایی انجام چنین کارهایی را ندارم.

کد خبر 386355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha