مشاور عالی شهردار تهران گفت: از همه فرهیختگان و مراکز پژوهشی دعوت می‌شود تا در ایجاد پشتوانه‌ علمی، شهرداری را یاری دهند.

به گزارش همشهری  محمد هادی ایازی، در مراسم افتتاح نخستین جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش در حوزه مدیریت شهری  با بیان این مطلب گفت: برای اولین بار شهرداری تهران به مناسبت هفته پژوهش این جشنواره را در 3 محور اساسی برگزاری نمایشگاه، انتخاب برترین‌ها و نشست‌های علمی برپا می‌کند.

وی افزود: کلان شهر تهران به لحاظ وسعت، عمق و پیچیدگی‌اش کار مطالعاتی گسترده‌ای می‌خواهد و در سال‌های گذشته نیز کارهای مطالعاتی بسیاری مانند تدوین طرح‌های جامع و تفصیلی‌، موضوعی و موضعی صورت گرفته است.

ایازی گفت: عمق مسائل تهران به حدی است که ایجاب می‌کند میزان مطالعات و تحقیق را هرچه بیشتر توسعه دهیم‌.

وی با بیان اینکه نکته مهم در پژوهش، کاربست پژوهش است، افزود: از اشکالات جدی ما این است که در کاربست پژوهش مشکلات اساسی داریم و در زمینه استفاده و بهره‌گیری از فعالیت‌های پژوهشی ضعیف هستیم.

مشاور شهردار تهران در ادامه افزود: در تهران، 1600 طرح در دست اجراست و شورای اسلامی شهر تهران ما را مکلف کرده که برای همه طرح‌ها ، پیوست مطالعاتی فنی و عمرانی‌، فرهنگی و اجتماعی، زیست محیطی و مهندسی ارزش انجام دهیم تا پس از تصویب شورا اجرایی شود.

وی از حمایت پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه مدیریت شهری خبر داد و گفت: شهرداری تهران در زمینه حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه مدیریت شهری به لحاظ کمی و کیفی، ارائه اطلاعات و همچنین  حمایت مالی کوتاهی نمی‌کند.

وی افزود: ما به ایجاد ساختارهای مطالعاتی در شهر تهران نیازمندیم و به همین دلیل باید مرکز مطالعات کاربردی در همه حوزه‌ها داشته باشیم.

وی این نمایشگاه را فرصتی برای تمامی اندیشمندان و محققان دانست تا بتوانند با حضور در بخش‌های مختلف از مشاوره‌های معاونت‌ها و حوزه‌های فعال شهرداری بهره‌مندشوند.

شایان ذکر است، در این مراسم تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای  شورای شهر تهران و برخی از استادان دانشگاهی حضور داشتند.

کد خبر 38629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز