همشهری آنلاین: نخستین جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش در حوزه مدیرت شهری با "شعار توسعه شهری؛ دستاورد مدیریت دانش محور " 17 تا 22 آذر 86 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

محمد تقی امانپور - رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران - با اعلام این مطلب گفت: این جشنواره به همت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار می‌شود  و تمامی معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری تهران و نیز شهرداری‌های مناطق 22 گانه تهران به منظور ارائه دستاوردهای پژوهشی و مطالعاتی خود حضوری فعال و گسترده در آن  دارند.

امانپور افزود: جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش در حوزه مدیریت شهری بر اساس محورها و اهدافی  چون تاکید مقام معظم رهبری درخصوص توسعه علمی کشور، حمایت از کاربست یافته‌های مطالعاتی و پژوهشی به منظور ارتقای سطح برنامه‌ها و فعالیت‌ها در شهرداری تهران، بهبود ساختار مدیریت مطالعاتی و پژوهشی شهرداری تهران، اختصاص0.3 درصد از اعتبارات عمرانی و جاری شهرداری تهران به فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی، گسترش فعالیت‌های پژوهشی و علمی شهرداری تهران و انجام مشارکتی فعالیت‌های پژوهشی  و تجلیل از برترین‌های حوزه مطالعات و پژوهش‌های شهرداری تهران اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که برای نخستین بار توسط  مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و همزمان با جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش در حوزه مدیریت شهری، "منشور علمی - پژوهشی شهرداری تهران " تدوین و به تصویب شورای مطالعات راهبردی شهر تهران و نیز شهرداری تهران رسیده است  اظهار داشت: منشور علمی - پژوهشی شهرداری تهران در هفته پژوهش اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تصریح کرد: همچنین در طول برگزاری نخستین جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش در حوزه مدیریت شهری ؛ نشست‌هایی علمی تدارک دیده شده است که مناسب سازی محیط شهری، مدیریت بحران شهری، امور اجتماعی و فرهنگی شهری، نقش دانش در مدیریت شهری، نقش سلامت  و بهداشت در حوزه  مدیریت شهر و ....از جمله برنامه‌های علمی این جشنواره است.

به گفته امانپور، برنامه‌های متنوع دیگری نیز در طول برگزار جشنواره تدارک دیده شده است، از جمله  مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در حوزه مدیریت شهری و نهادینه کردن امر پژوهش در شهرداری تهران نسبت به شناسایی، گردآوری و معرفی آخرین یافته‌های پژوهشی مراکز، سازمان‌ها و نهادهای شهرداری تهران در قالب نمایشگاهی در محل برگزاری جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش در حوزه مدیریت شهری  اقدام کرده است.

وی یادآوری کرد: جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش در حوزه مدیریت شهر در زمینه هایی چون عمران و نوسازی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد شهری، فناوری اطلاعات، مدیریت بحران، معماری و ساختمان و مسکن، حقوق شهری و منطقه ای، محیط زیست، همکاری‌های بین المللی، گردشگری شهری، پژوهش شهری، مدیریت و توسعه تکنولوژی و همچنین خدمات شهری، برنامه‌ریزی شهری، حمل و نقل و ترافیک، پشتیبانی و رفاه سازمانی، مدیریت و بهره‌وری روش‌ها و سیستم‌ها و ..... برگزار می‌شود.

امانپور گفت: یکی از مهم‌ترین رویدادهای هفته پژوهش انتخاب و معرفی برترین‌های پژوهشی حوزه مدیریت شهری با تاکید بر فعالیت‌های انجام شده پژوهشی و مطالعاتی صورت گرفته طی سال‌های بعد ار انقلاب اسلامی درشهرداری  تهران است.

وی در خاتمه اظهارداشت: مراسم افتتاحیه جشنواره شنبه 17 آذر 86، با سخنرانی شهردار تهران و مراسم اختتامیه 22 آذر  با حضور یکی از مسئولان ارشد کشور  برگزار می‌شود.

کد خبر 37991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز