همشهری آنلاین: معاون سفیر اسپانیا در ایران در خصوص همکاری های متقابل در زمینه حفاظت، احیاء و بهره برداری از آثار تاریخی کشور با معاون میراث فرهنگی کشو ر دیدار و گفت و گو کرد.

ایران و اسپانیا

به گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ محمد حسن طالبیان اول آبان ماه با ماریا دلوس فرناندس بولنس معاون سفیر اسپانیا در ایران درخصوص همکاری‌های متقابل دو کشور در زمینه حفاظت، احیاء و بهره برداری از آثار تاریخی دیدار و گفت و گو کرد.

«ماریا د لوس فرناندس بولنس» معاون سفیر اسپانیا در ایران با اشاره به میراث کهن و غنی دو کشور ایران و اسپانیا به امکان زمینه های همکاری های متقابل دو کشور اشاره کرد و گفت: قرار است آذرماه یکی از استاتید دانشگاه اسپانیا که دارای سوابق و تجربیات کاری در زمینه حفاظت و بهره برداری از آثار تاریخی است به ایران سفر کند و به مدت دو روز در نشستی با حضور کارشناسان و متخصصان سازمان میراث فرهنگی و دانشگاه تهران به تبادل اطلاعات و تجربیات این حوزه بپردازد.

وی از معاون میراث فرهنگی کشور خواستار همکاری در این زمینه شد.

آنطور که فرناندس بولنس افزود: همکاری های جامعه دانشگاهی دو کشور در حوزه میراث فرهنگی می تواند پل ارتباطی با متخصصان حفاظت، احیاء و بهره برداری و علاقمندان سرمایه گذاری اسپانیایی با ایران باشد.

محمد سن طالبیان معاون میراث فرهنگی ضمن استقبال از این پیشنهاد و با اشاره به همکاری های بین المللی کارشناسان و متولیان میراث فرهنگی کشور ایران را کشوری متمدن با جاذبه های تاریخی و فرهنگی کم نظیر دانست.

وی گفت: میراث فرهنگی کشور تنها شامل میراث ملموس نمی شود وایران به لحاظ تاریخی و میراث غیرملموس از پیشینه ای کهن برخوردار است.

کد خبر 386087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha