همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز در خبری از مادرید، نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به اسپانیا سفر کرده است، طرحی چهار مرحله‌ای را برای پایان دادن به درگیری های یمن ارائه کرده است.

ظریف

به گزارش ایرنا به نقل از این خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری خود در مادرید طرحی چهار مرحله‌ای متشکل از برقراری آتش‌بس، ارسال کمک‌های انسان دوستانه، گفت‌و ‌وهای یمنی- یمنی و تشکیل دولت فراگیر برای پایان درگیری‌های یمن در نشست ارائه کرده است.

ظریف که نخستین دقایق بامداد سه شنبه (25 فروردين) به منظور دیدار و گفت و گو با همتای اسپانیایی خود وارد مادرید شده است،در فرودگاه 'آدولفو سوارز باراخاس' مادرید در جمع خبرنگاران افزود: موضوع‌های بسیار مهمی در سطح منطقه‌ای به خصوص موضوع یمن و مسایل نگران کننده دیگر ناشی از گسترش و حضور عناصر افراطی در منطقه وجود دارد که مشکلات مشترک کشورهای منطقه و سایر اعضای جامعه بین‌المللی است.

ظریف با یادآوری اینکه اسپانیا عضو غیردائم شورای امنیت است، ادامه داد: در دیدار با مقام‌های اسپانیایی در مورد کشورهای نزدیک به حوزه خاورمیانه که از افراط گرایی داعش در شمال افریقا نگرانی دارند نیز بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.

 

کد خبر 292200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha