همشهری آنلاین: پنج رئیس‌جمهور پیشین دموکرات و جمهوریخواه آمریکا در تگزاس مشترکا روی صحنه‌ یک کنسرت خیریه‌ رفتند تا برای قربانیان طوفان‌های اخیر در ایالات متحده‌ آمریکا پول جمع‌آوری کنند.

کنسرت خیریه با حضور پنج رئیس‌جمهور پیشین آمریکا

به گزارش دويچه وله، جیمی کارتر (۹۳ ساله)، جرج بوش پدر (۹۳ ساله)، بیل کلینتون (۷۱ ساله)، جرج بوش پسر (۷۱ ساله) و باراک اوباما (۵۶ ساله) در یک اقدام مشترک، در کنسرتی خیریه در ایالت تگزاس روی صحنه رفتند.

طوفان‌های وحشتناک "هاروی"، "ایرما" و "ماریا" اخیرا در ایالات متحده آمریکا ویرانی‌های زیادی به بار آوردند. پنج رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در بیانیه‌ی مشترکی اعلام کردند که می‌خواهند با حضور همزمان خود به شهروندان تگزاس، فلوریدا و کارائیب برای بازسازی کمک کنند.

آخرین باری که این پنج نفر گردآمدند به زمانی بازمی‌گردد که باراک اوباما هنوز به عنوان رئیس‌جمهوری در کاخ سفید بود. در آن زمان قرار بود کتابخانه‌ای به نام جرج دبلیو بوش در شهر دالاس تگزاس گشایش یابد.

  • ترامپ حضور نداشت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا در این مراسم شرکت نداشت، اما در پیامی ویدیویی از اقدام روسای جمهوری پیشین آمریکا ستایش کرد. او در پیام خود گفت: «این تلاش‌های بی‌نظیر یادآوری می‌کند که ما واقعا ملتی در پیشگاه خداوند هستیم و متحد از طریق ارزش‌هایمان». ترامپ همچنین از هنرمندانی قدردانی کرد که در این کنسرت برنامه اجرا کردند.

در این کنسرت هنرمندان و گروه‌های موسیقی کانتری از جمله "آلاباما"، "برادران گتلین"، "لی گرین‌وود"، "رابرت ارل کین" و خواننده‌ی سول "سم مور" و ستاره‌ی موسیقی پاپ "کسیدی پوپ" شرکت داشتند.

طوفان "هاروی" در ماه اوت سال جاری در جنوب شرقی تگزاس باعث ایجاد سیل مصیبت‌باری شد. طوفان "ایرما" در ماه سپتامبر تقریبا به کل ایالت فلوریدا خسارت‌های سنگین وارد کرد. در همان ماه طوفان "ماریا" بخش‌های گسترده‌ای از پورتوریکو و جزایر ویرجین را ویران ساخت

کد خبر 385901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha