همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا اعلام کرد دستور انتشار تمامی اسناد محرمانه باقی‌مانده مربوط به پرونده ترور جان اف کندی را صادر خواهد کرد.

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: پس از رایزنی‌های جدی با ژنرال کلی، سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و سایر نهادها، من تمامی اسناد پرونده ترور کندی منتشر خواهم کرد؛ غیر از اسامی و آدرس افراد ذکر شده‌ای که هنوز زنده هستند.

او ادامه داد: من این کار را به دلایل مربوط به افشای کامل و شفافیت و براي کنار گذاشتن تمامی تئوری‌های توطئه انجام می‌دهم.

دونالد ترامپ پیش‌تر اجازه انتشار دو هزار و 800 سند مربوط به پرونده ترور جان اف کندی، از روسای‌جمهور پیشین این کشور را صادر کرد.

با این حال، بر اساس قوانین ایالات متحده، رئیس‌جمهور این کشور مجاز است در صورتی که صلاح بداند، طبقه‌بندی محرمانه اسناد را تمدید کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،آرشیو ملی ایالات متحده تاکنون اغلب اسناد مرتبط با ترور کندی را منتشر کرده اما بخشی از این اسناد تاکنون محرمانه مانده است.

جان اف کندی، سی‌وپنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده از حزب دموکرات بود که از ژانویه ۱۹۶۱ تا نوامبر ۱۹۶۳ در این مقام قرار داشت. او در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ هدف سوء قصد مسلحانه قرار گرفت و کشته شد.

در سال‌های پس از ترور جان اف کندی، افرادی بسیار با طرح ابهام‌هاي گوناگون در مورد مرگ او، نهادهای امنیتی آمریکا را به پنهان‌کاری در این خصوص متهم کرده‌اند.

کد خبر 386571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha