چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا بعد از آن‌که جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه این کشور در اظهاراتی شدید از سیاست‌ها و اقدام‌های ترامپ انتقاد کرد، به او هشدار داد که "من در مقابل خواهم جنگید و این جنگ زیبا نخواهد بود."

 روابط میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با جان مک‌کین که یک سناتور پرسابقه و کهنه‌کار سابق جنگ است همواره نامناسب بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،حدود یک هفته بعد از آن‌که ترامپ با سناتور جمهوری‌خواه باب کورکر درگیری لفظی پیدا کرد اکنون خصومت او با جان مک‌کین نیز به سطح جدیدی رسیده است.

مک‌کین روز دوشنبه 24 مهر در  فیلادلفیا شدیدا به رویکرد "اول آمریکا"ی ترامپ حمله کرده و گفت: رها کردن نقش آمریکا به عنوان یک رهبر بین‌المللی "ضد میهن‌پرستی" است. رها کردن ایده‌آل‌هایی که در سراسر جهان ساخته‌ایم، امتناع از وظایف رهبری بین‌المللی به دلیل برخی ناسیونالیسم‌های نیمه‌پخته و جعلی از سوی افرادی که به جای حل مشکلات به دنبال راه فرار می‌گردند، یک اقدام غیر میهن‌پرستانه است.

ترامپ روز سه‌شنبه 25 مهر به این اظهارات مک‌کین واکنش نشان داده و خطاب به کریس پلانت، مجری محافظه‌کار رادیو گفت: برخی افراد باید مواظب باشند چون از یک جایی به بعد من مقابل آنها خواهم جنگید.

او افزود: من "خیلی خوش رفتار بودم" اما از یک مقطعی به بعد در مقابل آنها می‌جنگم و این جنگ قرار نیست زیبا باشد.

مک‌کین در ماه‌های اخیر مثل خاری در چشم ترامپ شده و به خنثی کردن تلاش‌های ترامپ برای لغو قانون بهداشت و درمان دولت باراک اوباما کمک کرد.

مک‌کین درباره اظهارنظر ترامپ علیه خود به خبرگزاری فرانسه گفت: من کاری را که باید انجام می‌دهم و تا جایی که بتوانم با او همکاری خواهم کرد و در عین حال چیزی را که لازم است برای مردم آریزونا انجام می‌دهم.

مک‌کین درباره اظهارنظر ترامپ درخصوص جنگ متقابل با او پاسخ داد: من در طول عمر خودم با دشمنان بسیار سرسختی روبه‌رو شدم.

مک‌کین روز دوشنبه در عین حال با حمایت یکی دیگر از منتقدان دیرینه ترامپ یعنی میت رامنی از خود مواجه شد.

رامنی اظهار داشت: من ممکن است علیه جان مک‌کین کاندیدای انتخابات شده و گاهی با او مخالفت کرده باشم اما افتخار می‌کنم که دوست او هستم. او یک قهرمان و فرد باشخصیت است و شب گذشته مثل لینکلن بود.

کد خبر 385560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha