همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: : لازم است بیمه‌ها برای پوشش خدمات سلامت روان پیشقدم شوند.

دکتر حاجبی

حاجبی در نشست خبری هفته سلامت روان در محیط کار افزود: ۶۷ درصد افرادی که بیماری در حوزه روان ‌دارند تصور می‌کنند که خود به خود خوب می‌شوند، بنابراین خدمتی دریافت نمی کنند.

وي با بیان این که طبق آمار در ایران ۲۳.۶ درصد، دچار درجاتی از اختلالات روان هستند، گفت: از این میزان ۱۲.۷ درصد افسردگی و ۱۵.۶ درصد اختلالات اضطرابی دارند.

حاجبي افزود: در آمریکا ۲۶ درصد و در کشورهای دیگر ۱۰ تا ۱۲ درصد دچار اختلالات روانی هستند.

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به این که یکی از مشکلات در محیط‌های کاری اضطراب است، بر آموزش مدیریت استرس تاکید کرد و افزود: وظیفه وزارت بهداشت تامین سلامت از جمله سلامت روان است و رویکرد اول ما پیشگیری است تا میزان مشکلات روانشناختی را کاهش دهیم.

وی با اشاره به این که در حوزه سلامت روان چیزی بنام خودمراقبتی وجود دارد، گفت: در این ‌حوزه تلاش بر افزایش سطح سواد سلامت و اصلاح نگرش‌ها نسبت به بیماری‌ها است.

حاجبی بر لزوم ارتقا و افزایش سواد سلامت روان مردم تاکید کردو گفت: در حوزه خود مراقبتی بحث‌های فرهنگی ‌و بومی را دخالت خواهیم داد چرا‌که مردم در این بخش پذیرششان بیشتر است.

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با تاکید بر این که در سطح جامعه وظیفه داریم که درمانگاه و‌مشاوره راه اندازی کنیم اما وظیفه وزارت بهداشت این نیست که برای هر دستگاهی یک روانپزشک بدهد، گفت: وزارت بهداشت یک دستگاه فنی و تکنیکال است و وظیفه آن حمایت فنی است و ما از دستگاه‌ها حمایت تکنیکال انجام می‌دهیم نه این‌که به دستگاه‌ها روانپزشک بدهیم.

کد خبر 385462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha