سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشور هلند قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به استفاده از ذغال سنگ به عنوان منبع انرژی برای همیشه پایان دهد و آغازگر روند تعطیلی نیروگاه‌های ذغالی در اروپا باشد.

هلند

براساس گزارش ساينس الرت، اين تصميم را دولت جديد هلند اتخاذ كرده‌است، و علاوه بر آن اعلام كرده كه قصد دارد تا سال 2030 تردد تمامي خودروهاي بنزيني و ديزلي را ممنوع كند.

طرح بستن تمامي نيروگاه‌هاي ذغال‌سنگ تا پايان سال 2030 شامل بسته شدن سه نيروگاهي است كه به تازگي و در سال 2015 افتتاح شده‌اند و گفته مي شود از بهره‌وري بالاتري برخوردارند.

در راستاي از دور خارج كردن ذغال‌سنگ هلند همچنين تصميم دارد براي كربن قيمت كف تعيين كند و ممنوعيت‌هاي گسترده‌تري را براي استفاده از اين ماده وضع كند تا اطمينان حاصل شود حذف اين ماده به ارزانتر شدن و در نتيجه استفاده بيشتر برخي از شركت‌ها از اين ماده نخواهد شد. اين كشور همچنين به بازار برق خود هشدار داده كه هيچ نوع سرمايه‌گذاري روي منابع انرژي مبتني بر ذغال‌سنگ ايمن نخواهد بود.

آژانس ارزيابي محيط‌زيست هلند در ماه سپتامبر گزارشي منتشر كرد كه در آن اطلاعاتي جديد مبني بر ثابت باقي ماند ميزان انتشار دي‌اكسيد‌كربن در سطح جهان ديده مي‌شد. اگرچه اين آمار نشاندهنده متوقف شدن روند توليد بيشتر دي‌اكسيد كربن است، اما هلند به دنبال بهتر شدن اين وضعيت است و هدف جديد اين كشور كاهش آلودگي‌هاي كربني تا 49 درصد و كاهش انتشار دي‌اكسيد كربن در اروپا از 40 تا 55 درصد است.

کد خبر 385415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha