همشهری آنلاین: درابتدا قرار بر این بود که تمامی قطارهای کشور هلند تا پایان سال ۲۰۱۸ بر منابع انرژی تجدید‌پذیر متکی باشند، اما اکنون این کشور با جلوافتادن از برنامه خود موفق شده این هدف را زودتر از زمان تعیین شده محقق سازد.

قطار

براساس گزارش ساينس، از ابتداي ماه ژانويه 2017،‌تمامي قطارهاي حمل و نقل عمومي در اين كشور انرژي مورد نياز خود را از منابع تجديد‌پذير انرژي، و در اين مورد خاص از انرژي باد تامين مي‌كنند.

هلند كه در تاريخ نيز به عنوان سرزمين آسياب‌هاي بادي شناخته مي‌شود، در توسعه انرژي باد نقشي كليدي به عهده دارد و در حال حاضر بيش از 2200 توربين بادي در سرتاسر اين كشور وجود دارد و انرژي توليد شده توسط آنها براي تامين برق 2.4 ميليون خانه كافي خواهد بود.

قطارها به تنهايي 1.2 ميليارد كيلووات بر ساعت برق در سال نياز دارند، كه اين ميزان برابر انرژي مصرفي سالانه هر خانه در آمستردام است.

انرژي باد روز به روز بيشتر از گذشته در هلند پا مي‌گيرد و ديگر كشورها نيز در تلاشند با الهام از اين كشور ميزان توليد انرژي پاك خود را افزايش دهند. در ماه آگوست اسكاتلند گزارش كرد كه نيروگاه‌هاي بادي اين كشور 106 درصد از انرژي مورد نياز كل كشور را توليد كرده‌اند. اسكاتلند قصد دارد تا سال 2020 به طور كامل از شر كربن خلاصي پيدا كند و براي رسيدن به اين هدف علاوه بر نيروي باد،‌از نيروي جزر و مد نيز كمك گرفته‌است.

آمريكا نيز داراي 48800 توربين بادي است و ميزان خروجي انرژي آنها در سال 2015 نزديك به 73992 مگاوات اعلام شده‌است.

کد خبر 372697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha