دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پایگاه اینترنتی شورای اتحادیه اروپا متن کامل بیانیه این اتحادیه را در خصوص برجام منتشر کرد.

بیانیه اتحادیه اروپا در خصوص برجام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

1- برجام - نتیجه 12 سال دیپلماسی با کمک اتحادیه اروپا که با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل به اجماع تأیید شده - عنصر کلیدی معماری جهانی منع گسترش سلاح های هسته ای است و برای امنیت منطقه حائز اهمیت فراوان می باشد. اجرای موفقیت آمیز برجام همچنان این اطمینان را می‌دهد که برنامه هسته ای ایران صرفاً صلح آمیز باقی خواهد ماند. اتحادیه اروپا تأکید می‌کند آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از نظارت سفت و سخت و جامع، هشت بار تأیید کرده است ایران به همه تعهدات هسته‌ای خود پایبند بوده است.

2- اتحادیه اروپا به تداوم اجرای کامل و مؤثر همه بخش های برجام متعهد است. اتحادیه اروپا تأکید دارد لغو تحریم‌های مرتبط با بحث هسته ای تأثیری مثبت بر روابط تجاری و اقتصادی ایران داشته و در راستای منافع مردم ایران است. لغو این تحریم ها باعث تقویت همکاری میان ایران و اتحادیه اروپا می شود و امکان گفتگوی مستمر با این کشور را فراهم می کند.

3- اتحادیه اروپا تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را مبنی بر اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای را یک فرایند داخلی آمریکا تصور می‌کند. اتحادیه اروپا آمریکا را تشویق می‌کند به برجام پایبند باشد و پیش از هر اقدامی به پیامدهای امنیتی آن برای آمریکا، شرکایش و منطقه خاورمیانه بیاندیشد.

4- در حالی که اتحادیه اروپا در خصوص موشک های بالستیک (ایران) و افزایش تنش ها در منطقه نگران است، اما بر ضرورت پرداختن به مسائل خارج از برجام به شکل مناسب و در جای خود تأکید دارد. اتحادیه اروپا آماده است فعالانه اقداماتی برای تأمین یک محیط با ثبات،‌ صلح آمیز و امن در منطقه انجام دهد و از چنین اقداماتی حمایت کند.

5- در برهه‌ای که تهدید هسته ای به امری جدی تبدیل شده، اتحادیه اروپا مصمم است برجام را به عنوان یک ستون مهم معماری منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در سطح بین المللی حفظ کند.

کد خبر 385330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha