همشهری آنلاین: رئیس شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور گفت: سالانه به علت مشکلات بهداشت محیط و محیط زیست ناسالم حدود ۳۳ هزار نفر در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

علیرضا مصداقی‌نیا

به گزارش ایرنا، علیرضا مصداقی نیا در حاشیه سومین نشست شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور در کاشان و در جمع خبرنگاران افزود: آلاینده‌های موجود در آب، غذا و هوا به طور نسبی سلامت مردم را تهدید می‌کند و در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور دچار معضلات زیست محیطی هستیم.

وی افزود: هم اکنون معضل آلاینده‌ها و ریزگردها از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با برنامه‌ریزی اصولی و منسجم برای برطرف کردن آنها اقدام کرد.

مصداقی نیا با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های چند سال گذشته در کشور گفت: وضعیت بحران آب در کشور نگران‌کننده است و هرچه از منابع آب سفره‌های زیرزمینی کاسته شود، آلودگی‌های زیست محیطی بیشتر می‌شود.

وی در خصوص استفاد از سموم کشاورزی نیز گفت: باقی‌مانده این مواد شیمیایی که بسیار خطرناک است بر روی میوه می‌ماند و مردم باید نسبت به سلامت خوراکی‌ها و مواد غذایی اطمینان داشته باشند.

وی برگزاری سومین نشست شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشوررا باعث هم‌افزایی اطلاعات کارشناسان و متخصصان مسائل زیست محیطی دانست و گفت: شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری از پژوهش‌هایی که در زمینه بهداشت محیط باشد، حمایت می‌کند.

در سومین نشست شبکه تحقیقات بهداشت محیط ایران که با حضور مدیران بهداشت محیط 39 دانشگاه علوم پزشکی کشور در کاشان برگزار شد، پایش آلاینده‌های آب آشامیدنی و برررسی ارزیابی خطرهای مواجه با آن و بررسی مواجه محیطی با ترکیبات سرطان‌زا در سطح ملی به عنوان یک پایش زیستی بررسی شد.

انجام و توسعه پژوهش‌های هدفمند بهداشت محیط بر اساس اولویت‌ها و نیازهای ملی، ظرفیت‌سازی برای ارتقای کیفیت پژوهش‌های بهداشت محیط و شناسایی محققان فعال در زمینه بهداشت محیط در خارج از کشور از دیگر محورهای این نشست یک روزه بود.

شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور زیرمجموعه معاونت تحقیقات و فناوری و وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

نخستین و دومین نشست شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور پیشتر به ترتیب در شهرهای تهران و یزد برگزار شده است.

کد خبر 385021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha