فرماندهان نیروی انتظامی تهران بزرگ صبح پنجشنبه با شهردار تهران نشست مشترکی داشتند. به گفته شهردار تهران مهم‌ترین پیام این نشست همدلی، تعامل و تشریک مساعی بود.

نجفی: شهر از بی‌انضباطی اجتماعی رنج می‌برد

محمدعلي نجفي، شهردار تهران، ابراز اميدواري كرد روزي برسد كه در تهران مجرمي وجود نداشته باشد و مشكل نيروي انتظامي تهران نيز رسيدگي به جرم و تخلف نباشد. وي گفت: اميدواريم بتوانيم خدمات خوبي را به مردم ارائه دهيم و شهرداري و نيروي انتظامي نمونه كاملي از همكاري و همدلي در سال‌هاي آتي باشند. نجفي صبح پنجشنبه طي سخناني در نشست مشترك با فرماندهان نيروي انتظامي كه در محل تالار ايران‌زمين شهرداري تهران برگزار شد ضمن تبريك هفته نيروي انتظامي ابراز داشت: نقاط اشتراك زيادي بين نيروي انتظامي و شهرداري وجود دارد؛ همچنان كه نام نيروي انتظامي در گذشته شهرباني بود و نزديكي شهرباني به شهرداري خود نشانه اين ارتباط، نزديكي مسئوليت‌ها و اشتراك فعاليت‌ها بود. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز همواره تأكيد شد كه كار نيروي انتظامي و شهرداري در بسياري از زمينه‌ها از يك جنس است.

  • قضاوت مردم درباره پليس و شهرداري

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه نتيجه همكاري و تعامل نيروي انتظامي و شهرداري آسايش و آرامش شهروندان خواهد بود، تصريح كرد: هر دو دستگاه با ابعاد مختلف زندگي مردم درگير هستند و بسياري از مسائل روزمره زندگي مردم به عملكرد اين دستگاه‌ها مربوط مي‌شود. همچنين ارتباط روزمره نيروي انتظامي و شهرداري با مردم باعث مي‌شود تا مردم به‌صورت مستمر قضاوت كنند.

نجفي با بيان اينكه قضاوت مردم صرفا در امور ظاهري و فيزيكي نيست، گفت: نتايج نظرسنجي كه شهريورماه از مردم تهران صورت گرفته، نشان مي‌دهد شهروندان در كنار مسائلي از قبيل حمل‌ونقل و ترافيك، فضاي سبز و امور خدماتي به كيفيت محيط‌زيست و كيفيت اجتماعي زندگي هم توجه دارند و شهرداري انتظار دارد به جنبه‌هاي كيفي زندگي نيز توجه كنند.

نجفي در ادامه به توقعات مردم از نيروي انتظامي اشاره كرد. به گفته وي، مردم توقع دارند در كنار امنيت و انضباط به موضوعاتي همچون حقوق و اخلاق شهروندي نيز توجه شده و فرهنگ زندگي شهروندي تقويت شود. شهردار تهران همچنين با اشاره به توسعه و تأثيرگذاري فضاي مجازي گفت: اين امر باعث شده تا قضاوت‌هاي روزمره مردم نسبت به فعاليت‌ها و عملكرد ما بيشتر باشد. شهردار تهران با اشاره به تعامل و ارتباط مثبت شهرداري و نيروي انتظامي در شروع سال تحصيلي امسال يادآور شد: هماهنگي‌هاي صورت گرفته باعث شده تا بخشي از مردم احساس كنند شرايط بهتري در حوزه انضباط شهري و ترافيكي دارند كه مجموعه اين عوامل مي‌تواند سرمايه اجتماعي را در شهر تقويت كرده و به ما فرصت دهد تا با اتكا به آن بتوانيم خدمات بهتري را ارائه كنيم.

  • كاهش فاصله شهروندان و شهرداري

كاهش فاصله بين شهروندان و شهرداري از ديگر نكاتي بود كه مورد اشاره شهردار تهران قرار گرفت. محمدعلي نجفي در نشست مشترك با فرماندهان نيروي انتظامي تهران بزرگ تأكيد كرد: اينكه شهروندان شهر را متعلق به ‌خودشان بدانند و براساس احساس تعلق، احساس مسئوليت در آنها ايجاد شود هم براي نيروي انتظامي و هم براي شهرداري تهران اهميت دارد. نجفي با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري بر موضوع امنيت، گفت: امنيت يكي از ضروريات زندگي بشري است كه از ابعاد مختلفي برخوردار است. همچنين امنيت نبايد به‌عنوان يك كالا و مقوله بيروني مدنظر باشد، بلكه احساس امنيت در مردم از نظر روانشناسي بيشتر جنبه‌هاي دروني و احساسي را در بر مي‌گيرد.

شهردار تهران در ادامه بر ضرورت مسئله امنيت زنان در شهر تأكيد كرد و گفت: شهرداري تهران از نظر قوانين و مقررات و در ارتباط با مردم بايد بتواند كاري كند تا مردم احساس امنيت كنند؛ به‌خصوص احساس امنيت براي زنان كه موضوعاتي از آن به شهرداري بر‌مي‌گردد.

شهردار تهران از ضرورت برنامه‌ريزي براي عبور از چالش‌هاي اجتماعي، جلوگيري از چالش‌ها و بحران‌هاي اجتماعي و همچنين نياز شهر به‌وجود انضباط اجتماعي به‌عنوان 3مقوله مهم ياد كرد و گفت: هم‌اكنون شهر تهران از بي‌انضباطي اجتماعي در مسائل ترافيكي، بي‌انضباطي در ارتباط اجزاي غيرانساني شهر و بخش انساني و... رنج مي‌برد كه در اين زمينه نيز نقش شهرداري تهران بسيار مؤثر است. نجفي ابراز اميدواري كرد كه شهرداري تهران بتواند مجموعه‌اي از مسائل مرتبط با حوزه انضباط اجتماعي همچون موضوع كودكان كار، سد معبر، دستفروشان و حمل‌ونقل و ترافيك در شهر را به‌عنوان مهم‌ترين مولفه‌ها براي بالا بردن كيفيت زندگي در شهر به خوبي مدنظر قرار دهد. شهردار تهران خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي نه از لحاظ ساختاري بلكه از نظر نوع كار به‌عنوان بخش لاينفكي از شهرداري به شمار مي‌رود كه پشتوانه شهرداري است.

  • قول مساعد براي پرداخت سهم شهرداري از جرايم راهنمايي و رانندگي

شهردار تهران پس از اتمام نشست مشترك با فرماندهان نيروي انتظامي با حضور در جمع خبرنگاران از برگزاري جلسه با رئيس سازمان برنامه و بودجه و قول مساعد محمدباقر نوبخت براي پرداخت سهم شهرداري تهران از جرايم راهنمايي و رانندگي خبر داد. محمدعلي نجفي تأكيد كرد: درخواست ما اين بود تا مواردي از منابع مالي شهرداري كه در قانون بودجه ذكر شده دريافت شود؛ ازجمله آنكه سهم شهرداري تهران از جرايم راهنمايي و رانندگي را زودتر به ما پرداخت كنند كه بتوانيم از نظر نقدينگي با انعطاف بيشتري عمل كنيم كه دكتر نوبخت قول داد در اين زمينه مساعدت داشته باشند. نجفي همچنين در پاسخ به سؤالي درباره راهكارهاي جايگزين براي تأمين درآمدهاي شهري گفت: هم‌اكنون يك كميته درباره تأمين درآمدهاي جديد براي شهرداري تهران تشكيل شده است. در كنار آن كميته ديگري نيز درباره اخذ درآمدهاي قانوني فعاليت مي‌كند كه از طريق مجلس و شوراي شهر تصويب شده اما عزم جدي براي كسب اين درآمد‌ها وجود ندارد؛ از اين‌رو فكر مي‌كنم بخشي از درآمدها را از اين طريق تأمين خواهيم كرد.

نجفي همچنين انضباط اجتماعي ‌را چون مثلثي دانست كه يك ضلعش مردم است. به گفته وي، اگر مردم تصميم به همكاري بگيرند اين كار حتما با سرعت انجام خواهد شد. اضلاع دوم و سوم مثلث انضباط اجتماعي نيز نيروي انتظامي و شهرداري است.

به گفته شهردار تهران مسائلي همچون تأمين امنيت، مبارزه با فساد و مفاسد اجتماعي، كنترل ناهنجاري‌هاي اجتماعي و ايجاد انضباط اجتماعي در شهر از موضوعات مشترك بين نيروي انتظامي و شهرداري به شمار مي‌رود كه لازمه اداره و زندگي در كلانشهر تهران است. شهردار تهران ابراز اميدواري كرد كه با هماهنگي‌ها و همدلي‌هاي ايجاد شده، خدمات بهتر و مؤثرتري به شهروندان تهراني ارائه شود.

  • در كنار شهرداري خواهيم بود

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: با ويژگي‌هايي كه شهرداري تهران دارد، نيروي انتظامي بايد در كنار شهرداري باشد و ماموريت‌ها، وظايف و مسئوليت‌هاي خود را انجام دهد. سردار حسين رحيمي طي سخناني در حاشيه ديدار فرماندهان نيروي انتظامي با شهردار تهران، ضمن تقدير از شهرداري و شوراي اسلامي شهر تهران به‌منظور برپايي اين مراسم و تقدير از همكاران نيروي انتظامي، ابراز داشت: با ويژگي‌هايي كه شهرداري تهران دارد، نيروي انتظامي بايد در كنار شهرداري باشد و ماموريت‌ها، وظايف و مسئوليت‌هاي خود را انجام دهد. وي با تأكيد بر ضرورت ارتباط مناسب ميان نيروي انتظامي و شهرداري تهران ابراز داشت: به همين ترتيب ساير رده‌ها و يگان‌هاي پليس در شهر بزرگ تهران بايد همكاري‌هاي تنگاتنگي با شهرداري و شهرداران مناطق 22گانه داشته باشند. فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: شعار ما وحدت، هماهنگي و هم‌افزايي بوده است و اين روند را با جديت ادامه خواهيم داد. سردار رحيمي با اشاره به ماموريت‌هاي گسترده شهرداري تهران در حوزه‌هاي مختلف، بيان كرد: شهرداري تهران نيز ماموريت‌هاي فراواني در بخش انضباط‌بخشي، عمران و آباداني، ارائه خدمات متفاوت و متنوع به شهروندان و... دارد؛ از اين‌رو در كنار شهرداري خواهيم بود تا گام بزرگي در اين مسير برداريم.

کد خبر 384975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha