همشهری آنلاین: یک فروند زیردریایی هسته‌ای نیروی دریایی آمریکا در چارچوب مأموریت استقرار در شبه جزیره کره وارد کره جنوبی شده است.

استقرار زیردریایی هسته ای آمریکا در کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری یونهاپ از سئول، فرماندهی نظامی آمریکا در اقیانوس آرام روز چهارشنبه اعلام کرد یک زیردریایی هسته ای نیروی دریایی آمریکا در چارچوب مأموریت استقرار در شبه جزیره کره، از روز شنبه وارد کره جنوبی شده است.

فرماندهی نظامی آمریکا در اقیانوس آرام در سایت اینترنتی خود اعلام کرد این زیردریایی کلاس لس آنجلس به نام « یو.اس.اس. توسان » (SSN 770) از روز شنبه در بندر جینهائه در جنوب شرقی کره جنوبی مستقر شده است.

این منبع که مقر آن در هاوایی است، اعلام کرد: « زیردریایی هسته ای توسان با حدود 150 سرنشین، قابلیت انجام مأموریت‌های متعدد و آخرین توانمندی‌های یک ناوگان زیردریایی را دارد. خدمه این زیردریایی در حالت آماده باش کامل قرار دارند و آماده انجام هر گونه مأموریتی هستند که به آنها محول می شود.»

بنا بر اعلام این سایت، کاپیتان چاد هارد، فرمانده این زیردریایی گفت: « رابطه بین آمریکا و کره جنوبی بسیار مهم است و استقرار ما در جینهائه این فرصت را به ما می دهد تا روابط موجود بین دو طرف را تقویت کنیم.»

یک مسئول نظامی کره جنوبی گفت نیروهای آمریکایی در فعالیت‌های مختلفی در کره جنوبی مشارکت دارند، از جمله در برنامه‌های فرهنگی.

فرماندهی نظامی آمریکا در اقیانوس آرام مشخص نکرده است که زیردریایی توسان تا چه زمانی در کره جنوبی خواهد ماند.

در همین حال دو بمب افکن بی یک آمریکا در اقدامی برای نمایش قدرت علیه کره شمالی بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آمدند.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد پرواز این بمب افکن ها با پرواز جنگنده های ژاپنی و کره جنوبی بر فرار شبه جزیره کره همراه شد. این اقدام در بحبوحه تشدید تنش ها بر سر برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی انجام شد.

کد خبر 384844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha