همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از عزم جدی این سازمان برای شفاف‌سازی اطلاعات، ضوابط آلایندگی، مجوزهای ذی‌ربط و اجرای کامل نظام دولت الکترونیک خبر داد.

عزم جدی سازمان محیط زیست برای شفاف‌سازی اطلاعات و ضوابط آلایندگی

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری در دیدار با نصراله جهانگرد معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: نظام دولت الکترونیک در این سازمان اجرایی می‌شود.

وی با بیان این که اگر مردم از ضوابط آلایندگی و شاخص‌های زیست محیطی اطلاعات شفافی داشته باشند، محیط زیست سالم‌تر می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به سازمان حفاظت محیط زیست وارد می‌شود؛ در حوزه محیط زیست انسانی است چون ضوابط، محدودیت‌ها و شاخص‌های زیست محیطی برای مردم ناآشنا است و هر طور می‌خواهند تفسیر می‌کنند.

  • پایگاه اطلاعات زیست محیطی در کشور راه‌اندازی می‌شود

نصراله جهانگرد معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این نشست ظرفیت‌های سازمان فناوری اطلاعات را تشریح و اعلام آمادگی کرد تمام فرآیندهای سازمان محیط زیست الکترونیکی شود.

همچنین نصراله جهانگرد گزارشی در خصوص فعالیت‌های سازمان فناوری اطلاعات در زمینه صدور یکپارچه مجوزها، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، سامانه کار پوشه در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، سامانه پایش اطلاعات کشور، درگاه ملی خدمات هوشمند را ارائه کرد و برای راه‌اندازی پایگاه اطلاعات زیست محیطی در کشور اعلام آمادگی کرد.

بنابر این گزارش، حامد مقصود طالقانی مدیر کل پیشتیبانی، فنی و مهندسی و فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست گزارشی از اقدامات این سازمان برای اجرای نظام دولت الکترونیک ارائه کرد و گفت: در حال حاضر از طریق پورتال اطلاع‌رسانی این سازمان انتخاب صنعت سبز، ثبت‌نام آزمایشگاه معتمد، مجوزهای استقرار صنعت، بانک شکار و صید، صدور پروانه‌های صید، سامانه رصد و پایش انجام می‌شود و صدور مجوز احداث باغ وحش‌ها، صدور مجوز پسماند و خدمات دیگر سازمان حفاظت محیط زیست را دستور کار داریم.

بنابر این گزارش، در این نشست کارگروهی از دو سازمان مامور شناسایی سایر فرآیندها و خدمات و مجوزهای محیط زیستی در سازمان حفاظت محیط زیست و تبدیل آنها به خدمات دولت الکترونیک از سوی سازمان فناوری اطلاعات شد.

نشست مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نصراله جهانگرد معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونان مدیران و کارشناسان دو سازمان دوشنبه در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

کد خبر 384697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha