چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۲۱:۳۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: دومین جشنواره فیلم محله، ویژه محله‌های پایتخت، عصر چهارشنبه 14 آذر با حضور شهردار تهران و جمعی از اهالی هنر به کار خود پایان داد.

مسئولان برگزاری مراسم اختتامیه، برای اهدای جوایز به برگزیدگان، علاوه بر شهردار تهران، عده زیادی از چهره‌های محبوب و مطرح سینما را دور هم جمع کرده بودند تا علاوه بر جذابیت ماجرا، به اعتبار کار نیز بیفزایند.

چهره‌هایی چون داوود رشیدی، حبیب رضایی، حمید جبلی، ایرج طهماسب، احمدرضا درویش، رضا بابک، خسرو شکیبایی، عزت‌الله انتظامی، رخشان بنی‌اعتماد، کیومرث پوراحمد، رضا کیانیان، کمال تبریزی، مرضیه برومند و... که در بخش‌های مختلف مراسم به روی سن فرهنگسرای هنر یا همان ارسباران  می‌رفتند و جوایز برترین‌های جشنواره دوم را اهدا می‌کردند، لبخند می‌زدند و به ابراز احساسات حضار  فراوان مراسم پاسخ می‌گفتند.

 قسمت جالب ماجرا، اجرای حبیب رضایی بود که در همان اوایل کار، همراه با سید هادی منبتی و امیرحسن ندایی برای اهدای جوایز بخش فیلم‌های کوتاه بالا رفت و دیگر نگذاشتند پایین بیاید.

البته این همه ماجرا نبود. مجید جوزانی، دبیر امسال جشنواره هم طبق رسم همه جشنواره‌ها اول از همه-  یعنی بعد از رسم نمایش فیلم و تیزر جشنواره- گزارش داد. احمد نوریان، معاون فرهنگی شهردار هم که قطعا باید سخنرانی می‌کرد و از همه اینها مهم‌تر، محمدباقر قالیباف که علاوه بر شرکت در اهدای جوایز، سخنرانی هم کرد. به اینها اضافه کنید؛ نورافشانی بیرون سالن را  که برای جشن- ‌واره کردن جشنواره، اقدام  جالبی بود.

و اما شهردار

محمدباقر قالیباف که در یکی دو سال گذشته پای ثابت فعالیت‌های هنری پایتخت بوده است، همان طور که انتظار می‌رفت پیش از هر چیز از هنرمندان و حتی هنرجویان تقدیر و تشکر کرد و گفت: «جشنواره فیلم محله، زوایای پنهان و آشکار محلات را با نگاه‌های متفاوت نشان می‌دهد. شهرهای ما به ویژه تهران از محلات تشکیل شده‌اند و هنر به خدمت آمده است تا مثل همیشه معجزه کند و اینبار سبب ماندگاری محلات شود.»

به گفته  شهردار تهران این هویت، ‌بخشی از ابتدای انتصاب وی به‌عنوان شهردار، یکی از 2 رویکرد مهم شهرداری تهران بوده است: «محله‌محوری و مشارکت معنی‌دار مردم در اداره شهر، 2 رویکرد مهمی بوده است که از زمان شهردار شدنم بر آن تأکید داشته‌ام. این 2 نکته، از مهم‌ترین نکات برای اداره شهرند.»

البته قالیباف برخلاف بیشتر مسئولان حاضر در اختتامیه‌ها و افتتاحیه‌ها، فراموش نکرد که در یک جشنواره سینمایی سخن می‌گوید و خیلی زود به بحث بازگشت: «جشنواره فیلم محله سال به سال عمیق‌تر و اثرگذارتر به کمک هنرمندان و مردم می‌آید و می‌تواند گام مؤثری برای ساختن محلاتمان باشد.»

و یک پایان‌بندی کوبنده: «ان‌شاءالله تمام محلات را از هر بعد بسازیم که این یعنی شهرمان را ساخته‌ایم و آن روز دور از دسترس و انتظار نیست.»

برگزیدگان

زیگ زاگ (امیل کریمی)،استیشن(فریبا ادب) و پارادوکس(سعید حاجی حیدری) جایزه نقدی و دیپلم افتخار بهترین فیلم‌های مستند جشنواره را دریافت کردند. اما ظاهرا اینها برنده‌های اصلی بخش مستند نبودند؛ چرا که تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و دوربین دیجیتال به 3 فیلم دیگر اهدا شد: 137 ثانیه با ناشنوایان(زهره صادقی)، صید(زینب کریمی) و دارالفنون(ناهید زندی).

در بخش فیلم‌های داستانی هم وسوسه(زینب کریمی)، دنیای قشنگ نو (مرجان اسماعیلی) و اینجا لوکیشن نیست(یاسر احمدی) تندیس و دیپلم افتخار  و دوربین دیجیتال را گرفتند.

جایزه ویژه هیات داوران هم به سمیع‌الله سلطانی رسید که با 2 فیلم در جشنواره امسال حضور داشت: نقاله و کودکان کار. برای اهدای این جایزه، همه مسئولان و هنرمندان و برگزیدگان روی سن رفتند و پرونده جشنواره دوم با آخرین شاتر دوربین‌ها بسته شد؛ یک عکس یادگاری دسته جمعی.

کد خبر 38449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز