بهرام‌ قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات واهی و تکراری وزیر خارجه عربستان سعودی علیه کشورمان گفت: سعودی‌ها هر وقت به‌خاطر پرونده تجاوز به یمن و حمایت از تروریسم تحت فشار افکار عمومی بین‌المللی قرار می‌گیرند، اتهامات مضحک و تکراری خود را علیه کشورمان از سر می‌گیرند.

عجيب‌تر آنكه با وجود دارا بودن پرونده‌اي حجيم و قطور از ترويج ترور، خشونت و تجاوز، اين روز‌ها در توهمي آشكار به‌عنوان دروازه بان جهان به طرز شرم آوري براي حضور فعال جمهوري اسلامي ايران در جامعه جهاني نيز شرط تعيين مي‌كنند.

 پيش از اين، عادل الجبير وزير خارجه عربستان سعودي در ادعايي تكراري مبني بر دخالت ايران در امور ساير كشورها گفته بود: «اگر ايران مي‌خواهد در جامعه جهاني عضو فعالي باشد بايد دست از دخالت در امور ساير كشورها بكشد».

قاسمي در واكنش به اين ادعا، يادآور شد: تهديد و به‌كارگيري نيروي نظامي و زبان زور عليه كشورهاي كوچك همسايه، پرونده غيرقابل انكار جنايات جنگي در يمن و ترويج افراطي گري تكفيري و تروريسم از مشخصه‌هاي آشكار سياست خارجي عربستان در سال‌هاي اخير بوده كه براي سرپوش گذاشتن بر آن راهي به‌جز فرافكني نمي‌شناسند.

کد خبر 384442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha