همشهری آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دستور اجرایی شدن ساختار جدید این وزارتخانه را ابلاغ کرد.

اجرای تغییرات ساختار در وزارت خارجه آغاز شد

ب­ه گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از مرکز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه، آقاي ظريف دو سالي بود که به صورت جدي ايده تغييرات در ساختار وزارت امور خارجه را دنبال مي‌کرد و در اين چارچوب جلسات متعددي را در درون اين وزارتخانه در سطوح مختلف براي تحقق اين ايده در راستاي چابک سازي دستگاه ديپلماسي کشور برگزار کرد.

وي سپس بعد از اخذ نظرهاي کارشناسانه در داخل و خارج از اين وزارتخانه در مورد اين طرح و تأييد سازمان امور اداري و استخدامي کشور از روز گذشته دستور اجرايي شدن آغاز تغييرات ساختار جديد وزارت خارجه را به بدنه اين وزارتخانه ابلاغ کرد.

بهرام قاسمي، سخنگوي وزارت امور خارجه در مورد روند اجرايي شدن تغيير ات ساختار در وزارت خارجه که اخيرا و در دو مرحله به تصويب سازمان امور اداري و استخدامي کشور نيز رسيد، گفت: آقاي دکتر ظريف دستور اجرايي شدن اين تغييرات را روز گذشته صادر کرد.

وي بابيان اينکه تغييرات ساختار در وزارت خارجه مراحل نهايي خود را براي اجرايي شدن کامل طي مي‌کند، اظهار داشت: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تا پايان اين ماه روند اجرايي شدن اين تغييرات به اتمام خواهد رسيد.

قاسمي با بيان اينکه اين تغيير ساختار در راستاي چابک سازي اين وزارتخانه و با هدف کاهش سطوح لايه هاي مديريتي و پيشبرد هر چه بهتر وظايف دستگاه ديپلماسي کشور انجام مي شود، تصريح کرد: در کنار تغيير ساختار، تغييراتي نيز در چيدمان وزارت خارجه و مديران صورت مي گيرد.

وي همچنين با بيان اينکه در ساختار جديد، ادارات کل دوجانبه به طور مستقيم زير نظر وزير امور خارجه فعاليت مي‌کنند گفت: در چارچوب اين تغييرات، دو معاونت سياسي و ديپلماسي اقتصادي در اين وزارتخانه ايجاد، و معاونت‌هاي منطقه‌اي منحل مي‌شوند.

کد خبر 393587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha