سیدمحمد فخار: ۱۰ ایستگاه از ۲۷ ایستگاه خط ۶ با تونل ۳۲ کیلومتری این خط در فهرست بهره‌برداری تا پایان سال قرار دارد. این خبری بود که مجری خط ۶متروی تهران در بازدید ۲ نفر از نمایندگان شورای شهر از این خط عنوان کرد.

مترو

متروي خط 6 قرار است با 39 كيلومتر طول، بلندترين خط متروي خاورميانه شود. موقعيت اين خط شمال غربي - جنوب شرقي است و با 7خط در ميادين و نقاط مهم شهر تقاطع دارد. براساس محاسبات اوليه قرار است ميانگين سرفاصله اين خط هنگام راه‌اندازي 15دقيقه باشد و پس از رسيدن به سرفاصله 2دقيقه، سالانه 580ميليون نفر را جابه‌جا كند.

  • سرفاصله 2 دقيقه براي خط 6

سيدمهدي پورهاشمي مجري خط 6متروي تهران در پي بازديد مجيد فراهاني و حسن خليل‌آبادي اعضاي شوراي شهر تهران از اين خط گفت: خط6 قطر تهران را قطع مي‌كند و ۲۵ هواكش ميان‌تونلي و پله اضطرار براي اين خط پيش‌بيني شده است. مجري پروژه خط 6متروي تهران با بيان اينكه ظرفيت نهايي حمل مسافر در خط 645هزار نفر با سرفاصله 2دقيقه پيش‌بيني شده است، گفت:

در اين خط 25 هواكش پيش‌بيني شده چرا كه براساس استانداردهاي جهاني در هر ۳۸۱ متر بايد يك هواكش درنظر گرفته شود كه ۲۴ هواكش آن ساخته شده اما به‌دليل عدم‌توافق با دانشگاه تهران هنوز نتوانسته‌ايم زميني را از دانشگاه اقتصاد براي ساخت هواكش بگيريم كه يكي از درخواست‌هاي ما از شوراي شهر اين است كه نسبت به رايزني با دانشگاه براي دريافت قطعه زمين اقدام كند. همچنين شركت راه‌آهن درخصوص اتصال خط يك و 6و همچنين اتصال به خط راه‌آهن حومه مذاكراتي داشته است كه مطالعات آن در حال انجام است چرا كه از نظر صنعت مترو اين اقدام شدني است و مي‌توان با ايجاد برخي اصلاحات اين مهم را محقق كرد.

مجيد فراهاني عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران نيز پس از بازديد از اين خط مترو گفت: اگرچه توسعه مترو هزينه‌بر است اما از آنجايي كه پاك‌ترين نوع حمل‌ونقل عمومي محسوب مي‌شود، بايد در راستاي توسعه آن گام برداشت. وي با بيان اينكه اين خط مترو از حرم عبدالعظيم حسني تا سولقان است، گفت:

براساس گفته مسئولان خط 6، اين خط تا پايان سال۹۶ با ۱۰ايستگاه به بهره‌برداري مي‌رسد و بقيه آن تا پايان سال۹۷ به اتمام مي‌رسد و اميدواريم نوروز امسال را با افتتاح خط 6جشن بگيريم. فراهاني افزود: استاندارد جهاني سرفاصله مترو ۲ تا ۳ دقيقه است كه اميدواريم دولت در اين بخش همراهي‌هاي لازم را داشته باشد چرا كه براساس قانون ۵۰درصد هزينه توسعه خطوط مترو و خريد واگن بر عهده دولت است و اميدواريم دولت به تعهدات خود عمل كند. چرا كه متأسفانه تا به امروز دولت به تعهدات خود عمل نكرده و اميدواريم دولت اهميت به توسعه حمل‌ونقل عمومي به‌ويژه مترو را در دستور كار قرار دهد.

  • زمانبندي دو ساله براي توسعه خط 6 تا ضلع‌شرقي حرم

شركت مترو براي توسعه خط 6 مترو از ايستگاه دولت‌آباد تا ضلع‌شرقي حرم حضرت عبدالعظيم زمانبندي دو ساله را در نظر گرفته است و درصورت تأمين اعتبارات لازم پروژه در سال98 به اتمام مي‌رسد. سيداحمد صفوي، شهردار منطقه20 از بهره‌برداري از ايستگاه دولت‌آباد درصورت تأمين بودجه تا پايان سال خبر داد و با اشاره به توسعه خط 6 مترو در نيمه جنوبي اظهار كرد:

اين بخش از پروژه از ايستگاه دولت‌آباد آغاز مي‌شود و بعد از عبور از ايستگاه بوستان بهشت، شهيد غيوري، بوستان رازي جنب بيمارستان فيروزآبادي در نهايت به ايستگاه ضلع شرقي حرم حضرت عبدالعظيم‌ حسني(ع) ختم مي‌شود. وي با بيان اينكه در حال حاضر ايستگاه دولت آباد به پيشرفت فيزيكي 88درصدي رسيده است، گفت:

بحث‌هاي سازه‌اي مربوط به اين ايستگاه به‌طور كامل تمام شد و در صورت تأمين بودجه و انجام كارهاي الكتريكال و برقي تا پايان سال، ايستگاه آماده بهره‌برداري است. شهردار منطقه20 با تأكيد بر اينكه ادامه خط از ايستگاه دولت‌آباد تا ضلع شرقي حرم حضرت عبدالعظيم نيز با پيشرفت 18درصدي همراه بوده، عنوان كرد: هم‌اكنون حدود 800متر از مسير حفاري شده است؛ البته حفاري در اين مسير كار دشواري است چراكه يك كيلومتر از مسير سنگي است و اين امر سرعت كار را پايين مي‌آورد. با وجود اين 300متر از مسير سنگي نيز حفاري شده و اميدواريم به‌تدريج كار ادامه پيدا كند.

کد خبر 384423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha