همشهری آنلاین: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از راه یافتن پروژه خط ۶ مترو به فینال مسابقه جایزه انجمن بین‌المللی تونل خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی در حاشیه بازدید از خط 6 مترو با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی تنها راه برطرف شدن مشکل ترافیک و آلودگی هوا است، گفت: خط 6 مترو یکی از طولانی‌ترین خطوط متروی تهران شامل ۳۲ کیلومتر تونل و ۲۷ ایستگاه است و اگرچه توسعه مترو هزینه‌بر است اما از آنجایی که پاک‌ترین نوع حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود، باید در راستای توسعه آن گام برداشت.

وی با بیان اینکه این خط مترو از حرم عبدالعظیم حسنی تا سولقان است، گفت: بر اساس گفته مسئولان خط 6، این خط تا پایان سال ۹۶ با ۱۰ ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی آن تا پایان سال ۹۷ به اتمام می‌رسد وامیدواریم نوروز امسال را با افتتاح خط 6 جشن بگیریم.

فراهانی به خرید واگن و تامین تجهیزات در خط 6 اشاره کرد و گفت: اگرچه درسایر خطوط نیز، کمبود واگن داریم و حتی سرفاصله حرکت قطارها در برخی خطوط به 7 الی ۱۵ دقیقه هم می‌رسد این درحالیست که استاندارد جهانی ۲ تا ۳ دقیقه است که امیدواریم دولت در این بخش همراهی‌های لازم را داشته باشد چرا که براساس قانون ۵۰درصد هزینه توسعه خطوط مترو و خرید واگن بر عهده دولت است و امیدواریم دولت به تعهدات خود عمل کند. چرا که متاسفانه تا به امروز دولت به تعهدات خود عمل نکرده و امیدواریم دولت اهمیت به توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: خط 6 مترو به دلیل آنکه از یک منطقه تاریخی عبور می‌کند، در رونق گردشگری شهری در منطقه ری موثر است و قرار است این خط به خط یک مترو وصل شود و به شکل رینگ برای نخستین بار مورد استفاده قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خاتمه با بیان اینکه باید اعلام کنم که خوشبختانه خط 6 مترو جزو چهار اثر برتر جایزه انجمن بین‌المللی تونل (ITA) قرار گرفته است، گفت: امیدواریم خط 6 مترو جزو سه اصل برتر در دنیا انتخاب شود هر چند که راه یافتن به فینال این مسابقه بین‌المللی باعث افتخار به همه مردم و مسئولان است.

کد خبر 384246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha