مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

خط متروی فرودگاه امام پس از افتتاح رسمی آن، کار خود را آغاز کرده است.

تصوير منتشرشده 2 گردشگر خارجي در فضاي مجازي كه با استفاده از متروي فرودگاه امام وارد تهران شدند شاهد اين مدعاست. اما درصورت تأمين اعتبار لازم خط‌8 مترو تهران ظرف مدت 5‌ماه به شهر جديد پرند مي‌رسد.مديرعامل شركت متروي تهران و حومه با بيان اين خبر ابراز اميدواري كرد كه دولت با تأمين اين اعتبار، زمينه رسيدن مترو به شهر پرند را فراهم كند تا حق مردم اين شهر نيز ادا شود.

هابيل درويشي تصريح كرد: خط 8مترو يكي ديگر از پروژه‌هاي مهم شهرداري تهران و شركت مترو محسوب مي‌شود. وي در تشريح ويژگي‌هاي فني اين خط گفت: خط‌8 متروي تهران به طول 50كيلومتر از حرم حضرت امام خميني(ره) به سمت شهر آفتاب و از آنجا به فرودگاه امام خميني و در نهايت به شهر پرند مي‌رسد.

وي با تأكيد بر اينكه خط 8مترو و به‌طور همزمان طراحي و اجراي آن آغاز شده است، افزود: حدود 12پست فشار برق قوي به همراه 9زير گذر با طول دهانه‌هاي متفاوت در اين خط ساخته شده است. همچنين 10كيلومتر تونل، 19دهنه پل بزرگ و 62كيلومتر ريل‌گذاري در طول 50كيلومتر از خط 8مترو تهران انجام شده است. درويشي ادامه داد: 62كيلومتر ريل سوم كه برق‌رساني را بر عهده دارد، انجام شده و در طول مسير خط 8ايستگاه‌هايي زيبا با معماري سنتي، اسلامي، ايراني و مدرن ساخته شده است.

مديرعامل شركت متروي تهران و حومه با تأكيد بر ويژگي‌هاي متفاوت خط 8متروي تهران به سرعت 120كيلومتري اين خط اشاره كرد و افزود: امروز اين خط پتانسيل لازم براي رسيدن به شهر جديد پرند را دارد و با اندك اعتبار لازم به اين شهر مي‌رسد. پيش‌بيني شده كه اين خط در آينده به قم نيز متصل شود. قابليت ديگر اين خط توان بهره‌برداري شبانه‌روزي آن است تا مسافران فرودگاه امام خميني شب‌ها نيز بتوانند از اين خط استفاده كنند.

وي ادامه داد: در اين خط همه تجهيزات به‌صورت 100درصدي به پايان رسيده و حتي برخي از تجهيزات ممكن است هم‌اكنون نياز نباشد و 10سال آينده بخواهيم از اين تجهيزات استفاده كنيم. درويشي با تأكيد بر اينكه شهرداري تهران در اين پروژه پيمانكار بوده و صاحب اصلي وزارت راه است، افزود: در دولت نهم، اين پروژه صورتجلسه شده و در دولت دهم مصوب شده است. براي طراحي و اجراي اين پروژه از مشاوران رتبه‌دار استفاده شده است.

مديرعامل شركت متروي تهران و حومه در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به زمان افتتاح پروژه اشاره كرد و افزود: شايد افتتاح اين پروژه در اين زمان مناسب نبوده چراكه همزمان شده است با پايان اين دوره از مديريت شهري تهران. در هيچ كجاي دنيا نمي‌توانيد شهري را پيدا كنيد كه همزمان بتواند 100كيلومتر مترو را با وجود همه مشكلات ازجمله تحريم بسازد. بي‌ترديد با افتتاح خط 6مترو در آينده نزديك، طول خطوط مترو به 300كيلومتر مي‌رسد. امروز مي‌توانيم بگوييم پرونده مترو با اين بهره‌برداري‌ها به پايان رسيده و اين نيز مديون تلاش شبانه‌روزي همه كارگران و مسئولان مترو بوده است.

وي تأكيد كرد: درصورت تأمين اعتبار مي‌توان ظرف مدت 5‌ماه خط 8متروي تهران را به شهر پرند رساند تا حق مردم پرند نيز ادا شود. اين اعلام آمادگي را به‌صورت كتبي به وزارت راه و شهرسازي ارسال كرده‌ايم. درويشي افزود: حداقل 1000واگن نياز داريم كه درصورت تأمين اين 1000واگن با زيرساخت‌هاي موجود ظرفيت جابه‌جايي مسافر در شبكه مترو تهران به دو برابر افزايش پيدا مي‌كند.

  • استقبال بخشداري آفتاب از افتتاح خط 8 مترو

بخشدار آفتاب با تكذيب هرگونه اظهارنظري درباره ايمني خط8 مترو به نقل از بخشداري آفتاب، گفت: از افتتاح خط 8مترو استقبال مي‌كنيم. صوفي گفت: به هيچ‌عنوان اظهارنظري درخصوص ايمني خط 8متروي تهران نداشته‌ام و تنها نامه‌اي توسط دادستاني منتشر شده بود كه به بنده ارتباطي ندارد. بي‌ترديد از افتتاح هرگونه پروژه‌اي كه در جهت محروميت‌زدايي از بخش آفتاب باشد، استقبال مي‌كنيم.

کد خبر 378756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha