همشهری آنلاین: نسل دوم گوشی موبایل پیکسل گوگل که پیکسل ۲ نام دارد، از قابلیت عکسبرداری پرتره با دوربین جلو و پشت برخوردار است، یعنی عکس‌هایی که در آنها پس‌زمینه نسبتا تار است و تأکید اصلی بر چهره شخص است.

براساس گزارش BBC، اگرچه گوشی‌های دیگري نيز در بازار وجود دارند كه از چنين قابليتي برخوردارند،‌ اما تنها دوربين پشتي آنها است كه با داشتن دو عدسی می‌تواند حس واقعی عكاسي پرتره را ایجاد کند.

اكنون گوگل ادعا دارد همين‌كار را با دوربین تک‌عدسی انجام داده‌است تا علاوه بر افزايش قابليت‌هاي عكسبرداري گوشي جديدش، فضاي بیشتری برای باتری و بلندگوی گوشی باقي بماند.

پیکسل

در ازاي اين برتري نسبت به ديگر گوشي‌ها، پیکسل 2، جای هدفون ندارد و كاربران اين گوشي به هدفون بي‌سيم نيازمند خواهند بود.

براساس گزارش شرکت تحليل‌گر بازار IDC، گوگل در یک سال گذشته توانسته حدود 2.8 میلیون گوشی پیکسل به‌فروش برساند، و اين يعني نيم درصد گوشی‌هایي كه در بازارهاي جهاني به فروش مي‌رسند.

یکی از دلايل محدود بودن سهم پیکسل از بازار كم بودن ميزان توليد آن توسط گوگل است اما اين شركت به تازگي اعلام كرده كه تعداد توليد پيكسل 2 و نسخه بزرگتر آن پيكسل XL را افزايش خواهد داد.

پیکسل

یکی از وعده‌های گوگل به خريداران پيكسل اين است كه كاربر پیکسل براي سه سال آخرین نسخه اندروید را را دريافت خواهد كرد. عکاسي پرتره با دوربین تک‌عدسی پيكسل از ديگر ويژگي‌هايي است كه گوگل را به فروش بالاي اين محصول اميدوار ساخته‌است. در اين گوشی هر پیکسل از تصویر می‌تواند به جز ثبت تصویر، همزمان تاری یا شفافیت آن را نيز تعیین کند. همچنين فناوري نرم‌افزاری ديگري به سيستم دوربين پيكسل افزوده شده که عمق را در نقاط مختلف تصویر نشان می‌دهد تا بتوان با كمك آن جلوه‌هاي مختلفي به عکس اضافه کرد.

گوگل قصد دارد در ماه‌های آینده قابلیتی به پیکسل 2 بيافزايد تا كاربران بتوانند به عكس‌هايي كه ثبت كرده‌اند، شخصيت‌هاي واقعیت افزوده اضافه کنند.

همچنين در محیط موسیقی پخش شود، نمایشگر OLED اين گوشي جديد به طور خودکار آن را شناسايي كرده و نام آن را نمايش مي‌دهدزيرا داده‌هاي ده‌ها هزار آهنگ‌ از پیش روی اين گوشي ذخیره شده‌است تا براي شناسايي آهنگ‌ها گوشي نيازي به اينترنت و مصرف باتري نداشته‌باشد.

اين گوشی جدید 4 تا 11 درصد از مدل پيشين گران‌تر است. قيمت پايه مدل 5 اینچی 629 پوند و قيمت پايه مدل 6 اینچی از 799  پوند آغاز مي‌شود.

کد خبر 384323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha