همشهری آنلاین: هادی رضایی، دبیر کل فدراسیون والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه، از امضای تفاهم‌نامه میان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و سازمان جهانی پاراوالیبال به منظور برگزاری اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته خبر داد.

Hadi Rezaea

وی در این خصوص گفت: همان طور که قبلا اعلام شد ایران میزبانی اولین دوره رقابت‌های لیگ جهانی والیبال نشسته، معروف به سوپر سیکس را عهده‌دار شده و شهر تبریز محل برگزاری اولین دوره این مسابقات خواهد بود.

رضایی افزود: به همین منظور روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان جهانی پاراوالیبال و فدارسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به امضا رسید و مقرر شد این مسابقات از 27 فروردین ماه تا 5 اردیبهشت ماه سال آینده در شهر تبریز با حضور شش تیم اول دنیا برگزار شود.

مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته خاطر نشان کرد: تیم‌های ایران، بوسنی و هرزگوین، برزیل، مصر، آلمان و اوکراین شش تیم اول دنیا در جدول رنکینگ جهانی هستند که مسابقات با حضور آنها برگزار خواهد شد و سه تیم روسیه، آمریکا و چین نیزبه عنوان تیم‌های رزرو مشخص شده‌اند که در صورت عدم حضور یکی از شش تیم برتر، به ترتیب جایگزین خواهند شد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان جهانی پاراوالیبال در اموراجرایی لیگ جهانی گفت: این مسابقات اولین رویداد مهم والیبال نشسته در سال 2018 خواهد بود و پس از آن مسابقات جهانی و بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا را پیش رو داریم.

رضایی افزود: این مسابقات از این پس هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و جای افتخار دارد که ایران میزبان نخستین دوره آن خواهد بود.

دبیر کل فدراسیون آسیایی والیبال معلولین تصریح کرد: از طرف سازمان جهانی به من ماموریت داده شده تا به عنوان نماینده این سازمان به تبریز سفر کنم و امکانات موجود، سالن‌ها و شرایط اسکان را مورد ارزیابی قرار دهم. از سوی دیگر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین نیز بنده را به عنوان نماینده تام‌الاختیار این فدراسیون در خصوص ارتباط با سازمان جهانی والیبال معلولین و امور برگزاری اولین دوره لیگ باشگاهی والیبال نشسته تعیین کرده است.

کد خبر 384039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha