سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد که شکارچی پلنگ در این استان به حبس و تبعید محکوم شده است.

حبس و تبعید برای شکارچی پلنگ در فارس

به گزارش ایسنا، شکارچی متخلفی که چندی پیش در شهرستان فیروزآباد اقدام به شکار یک قلاده پلنگ کرده و لاشه این حیوان را آتش زده بود، به تحمل 3 سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت اقامت در شهرستان محل سکونت خود محکوم شد.

بر اساس این گزارش، شکارچی یاد شده بعد از انتشار عکس‌هایش با لاشه پلنگ در فضای مجازی شناسایی و دستگیر و تحویل مقام قضایی شده بود.

پلنگ ایرانی یکی از 9 زیرگونه پلنگ دنیا است که از نظر جثه بزرگ‌ترین آنها به شمار می‌رود و در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در زمره جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.

پلنگ ایرانی بومی غرب آسیا بوده و ایران مهم‌ترین زیستگاه این حیوان در خاورمیانه است.

در سال‌های اخیر کاهش جمعیت پلنگ ایرانی به دنبال شکار غیرقانونی و استفاده از طعمه مسموم، تخریب زیستگاه‌های این گونه و تصادفات جاده‌ای، سازمان حفاظت محیط زیست را بر آن داشت تا برنامه جامع مدیریت و حفاظت از این گونه جانوری نادر را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی ایران تدوین کند.

بیمه پلنگ ایرانی یکی از فصول برنامه ملی حفاظت و مدیریت پلنگ ایرانی است که برای مدیریت تعارض این گونه با دامداران در اواخر سال 1394 توسط سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شد.

کد خبر 384026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha