همشهری آنلاین: عضو مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: هیچ نهادی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست به تنهایی توان مقابله با شکارچیان در فریدونکنار را ندارد و دستگاه قضا باید از این سازمان حمایت کند.

عزت الله یوسفیان ملا

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سازمان حفاظت محيط زيست، عزت الله یوسفیان ملا در واکنش به صید غیرقانونی پرندگان مهاجر در تالاب فریدونکنار، گفت: صید سالانه پرندگان مهاجر به فریدونکنار تنها در تالاب انجام نمی‌شود، بلکه شکار حتی در میان شاخ و برگ درختان نیز صورت گرفته و شکار در نقاط مختلفی دیده می‌شود؛ بنابر این ماموران محیط زیست نمی‌توانند به طور صد درصد با شکارهای غیرقانونی مقابله کنند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که حتی در حیاط خانه‌ها نیز شکار توسط مردم انجام می‌شود، افزود: با توجه به این که اینگونه پرندگان مهاجر که به طور عموم از سیبری به منطقه مازندران مهاجرت می‌کنند در شب و در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، به راحتی در دسترس شکارچی و صیاد قرار می‌گیرند، ضمن این که این پرندگان از سرعت پرواز کم برخوردار بوده و به آسانی شکار می‌شوند.

وی با بیان این که در سال گذشته برخی بیماری‌ها توسط این پرندگان در منطقه مازندران شیوع پیدا کرد، تصریح کرد: خرید آنها تا حدودی سال گذشته کاهش پیدا کرد، بنابر این اگر تقاضا نباشد، عرضه خود به خود کاهش پیدا می‌کند؛ بنابر این بیشتر باید با فروش این پرندگان مقابله کنند، البته اگر مردم از خطرات بیماری‌های این پرندگان آگاهی شوند؛ به طورحتم خرید کاهش پیدا می‌کند.

یوسفیان ملا با تاکید براین که باید شرایط را در جهت کاهش خرید این پرندگان فراهم کرد، گفت: سازمان دامپزشکی باید قاطعانه در خصوص خطرات بیماری‌ها اطلاع‌رسانی کند، درغیر این صورت هیچ نهاد و سازمانی توان مقابله و برخورد با شکارچیان را ندارد؛ زیرا صید این پرندگان تنها در یک منطقه انجام نمی‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران، با بیان این که یکی از متولیان مقابله با شکار غیرمجاز نهادهای قضایی است، گفت: اما متولی اصلی در این خصوص سازمان محیط زیست بوده و در این مسیر نیروی انتظامی، فرمانداری و بخشداری نیز باید اقدامات لازم را انجام دهند. 

کد خبر 384711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha