دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

«عمویم گفت اگر او را به قتل برسانم به من پول می‌دهد و من هم قبول کردم.» این، اعترافات پسر جوانی است که از سوی عمویش برای قتل مردی اجیر شده بود.

متهم

او كه براي دومين مرتبه مرتكب قتل شده 20روز فراري بود اما سرانجام دستگير شد.اين جنايت شامگاه 15شهريور‌ماه امسال در خيابان اهري فرديس كرج اتفاق افتاد. آن شب مرد جواني از جشن عروسي يكي از اقوامش به خانه برمي‌گشت كه 3نفر سد راهش شدند. مرد جوان يكي از آنها را مي‌شناخت و چند روز قبل بر سر مسئله‌اي پيش پا افتاده با او بگو مگو كرده بود.

اما فكرش را هم نمي‌كرد درگيري لفظي چند روز قبل همچنان ادامه پيدا كند. آنها با مرد جوان درگير شدند و يكي از آنها چاقويي از جيبش بيرون كشيد و ناگهان با آن ضربه‌اي به گردن مرد جوان زد. در اين شرايط ضارب فرار كرد و مرد جوان به‌دليل شدت جراحات وارده و خونريزي شديد جانش را از دست داد.

  • آغاز تحقيقات

دقايقي از اين جنايت مي‌گذشت كه ماجرا به قاضي رسول نقي‌زاده رازليقي، بازپرس جنايي فرديس گزارش شد و او دستور انجام تحقيقات را صادر كرد. چند شاهد اين درگيري خونين را از نزديك ديده بودند و با اطلاعاتي كه آنها ارائه كردند هويت ضارب و همدستانش مشخص شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد آنها دو برادر هستند كه همراه عموي‌شان در اين درگيري حضور داشتند. همچنين معلوم شد چند روز پيش از اين حادثه عموي ضارب با مقتول درگير شده بود و از مقتول كينه به دل گرفته بود.

2روز از اين جنايت مي‌گذشت كه افسران پليس به اطلاعاتي درباره مخفيگاه متهمان دست يافتند و در عملياتي ضربتي عمو و يكي از برادرزاده‌هايش را دستگير كردند. آنها در جريان بازجويي‌هاي اوليه ادعا كردند سومين متهم عامل اصلي قتل است. يكي از آنها گفت: چند روز قبل در نزديكي خانه‌مان با مقتول چشم تو چشم و با هم درگير شديم.

دعواي ما زياد طول نكشيد و مردم ما را جدا كردند اما من از مقتول كينه به دل گرفتم و منتظر فرصتي بودم كه از او انتقام بگيرم. اين موضوع را با 2برادرزاده‌ام در ميان گذاشتم و قرار شد يك شب همراه آنها با مقتول درگير شوم. متهم ادامه داد: شب حادثه وقتي مقتول را در خيابان ديديم با او درگير شديم. ما فقط مي‌خواستيم او را كتك بزنيم اما برادرزاده‌ام چاقو كشيد و ضربه‌اي به او زد. بعد هم فرار كرد و من ديگر از او خبر ندارم. متهم ديگر هم در اعترافاتش گفت: من در قتل نقشي ندارم و برادرم ضربه مرگبار را به مقتول زد.

  • بازگشت قاتل به محل جنايت

در ادامه تحقيقات مأموران به تصاوير دوربين‌هاي مداربسته‌اي كه در نزديكي محل حادثه نصب شده بود، دست يافتند. بررسي اين تصاوير اظهارات 2متهم دستگير شده را تأييد مي‌كرد و نشان مي‌داد قاتل، متهم فراري است. شواهد نشان مي‌داد او بعد از قتل به يكي از استان‌هاي غربي كشور گريخته است اما هيچ‌كس به‌طور دقيق از مخفيگاهش اطلاعي نداشت.

در شرايطي كه 20روز از گشوده شدن اين پرونده جنايي مي‌گذشت كارآگاهان به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد متهم به فرديس برگشته است. در اين شرايط چند گروه از مأموران براي دستگيري او وارد عمل شدند. در اين عمليات متهم كه پي برده بود مأموران در يك قدمي او حضور دارند بار ديگر گريخت و اين بار وارد خانه يكي از شهروندان شد. اين احتمال وجود داشت كه وي كه فرد خطرناكي بود ساكنان خانه را به گروگان بگيرد. با اين حال بعد از دقايقي سرانجام مأموران توانستند او را وادار به تسليم كنند.

  • اقرار به دومين جنايت

بررسي سوابق متهم نشان مي‌داد او پيش از اين چند مرتبه به اتهامات گوناگون بازداشت و زنداني شده و يكي از سارقان حرفه‌اي لوازم داخل خودروست. اين، بخشي از سوابق متهم بود و در ادامه معلوم شد او چند سال قبل در جريان يك درگيري خياباني ديگر مرتكب قتل شده و حتي تا يك‌قدمي چوبه دار پيش رفته اما در نهايت توانسته با پرداخت ديه رضايت اولياي دم را جلب كند و پس از چند سال حبس آزاد شود.

با اينكه همه شواهد و مدارك ازجمله تصاوير دوربين‌هاي مداربسته و اعترافات 2متهم ديگر عليه متهم به قتل بود اما او در جريان بازجويي‌ها دست داشتن در قتل را انكار كرد و آن را به گردن برادرش انداخت. او گفت: چند روز قبل از درگيري عمويم سراغم آمد و گفت با جواني دعوا كرده و از او كينه به دل گرفته است. او از من خواست مرد جوان را به قتل برسانم و حتي گفت اگر اين كار را به خوبي انجام دهم علاوه بر ديه مقتول به من پول خوبي مي‌دهد.

من هم قبول كردم. وي درباره شب حادثه گفت: 3نفري سد راه مقتول شديم و قرار بود من چند ضربه كاري به او بزنم اما در ادامه برادرم مرتكب قتل شد و همگي فرار كرديم. وي ادامه داد: چون برادرم 2فرزند دارد قرار شد كه من قتل را به گردن بگيرم اما واقعيت اين است كه من قاتل نيستم و برادرم مرتكب جنايت شده است.

قاضي رسول نقي‌زاده‌رازليقي، بازپرس جنايي فرديس در اين‌باره به همشهري گفت: هم‌اكنون 3متهم در بازداشت به‌سرمي‌برند و تحقيقات براي روشن شدن زواياي پنهان اين پرونده جنايي ادامه‌دارد.

کد خبر 383981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha