همشهری‌ آنلاین: وزیر صنایع ‌و ‌معادن گفت: با اجرای اصولی برنامه‌جامع، ظرفیت تولید سیمان تا پایان خرداد 87 به 55 میلیون تن افزایش می‌یابد.

علی اکبر محرابیان روز چهارشنبه 14 آذر، در نشستی خبری در پاسخ به سئوال واحد مرکزی خبر درباره کمبود سیمان و ظرفیت تولید آن در کشور افزود: سرانه مصرف سیمان در کشور در سال 1380 حدود 350 کیلوگرم بود که امسال به 650 گیلوگرم رسیده است.

وی گفت: این افزایش، نشان دهنده روند پرشتاب اجرای طرح‌های عمرانی در کشور است.
محرابیان اضافه کرد: برنامه جامعی برای افزایش ظرفیت تولید سیمان تدوین شده
و با گذشت 3 ماه از اجرای آن تولید سیمان از 41 میلیون تن به 45 میلیون تن رسیده است.

وزیر صنایع و معادن گفت: با ادامه اجرای این برنامه، ظرفیت تولید سیمان تا پایان خرداد سال آینده به 55 میلیون تن خواهد رسید.

عرضه خودرو با قیمت سال قبل 

 وزیر صنایع و معادن همچنین در این نشست اعلام کرد: خودروسازان مکلفند محصولات خود را با قیمت سال گذشته در بازار عرضه کنند.

محرابیان در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت‌ها در بازار گفت: هر گونه تغییر قیمت خودرو باید به تایید این وزارتخانه برسد و وزارت صنایع ومعادن هم هیچگونه افزایش قیمت خودروهای تولیدی را تایید نکرده است.

وی اضافه کرد: احتمال دارد قیمت خودروهای خاص به‌ویژه خودروهای کم مصرف به‌علت افزایش تقاضا، افزایش یافته باشد اما در 3 ماه گذشته با برنامه ریزی‌های انجام شده تلاش کردیم تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار را به میزان چشم گیری کاهش دهیم.
وزیر صنایع  ابراز امیدواری کرد با تولید متناسب با تقاضا، قیمت خودروهای کم مصرف ( از نظر سوخت) نیز تا سطح قیمت منطقی کاهش یابد.

کد خبر 38374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز